Monday 30 November 2009

Satu : Berjumpa Kawan Yang Tak Jumpa 18 Tahun

Sebelum balik bercuti arituh, aku dah janji2 nak dating ngan kawan aku sorang nih. Mak aiii 18 tahun sudah aku tak jumpa dia. Last sekali aku rasa ialah pada hari terakhir sekolah rendah bersamaan dengan hari pengumuman result upsr. Tak ke lama tu namanya? Lepas tuh, dia masuk asrama felda dan terus tak pernah jumpa. Nak kata bertembung kat gerai ke pasar lambak ke, pon tak pernah. Padahal, elok je dia dok kat mesia nih. Lain la kalo dia gi obersi ke kan?

Jadi, terlanjur dia pon balik kampung kali ni, aku pon mengambil kesempatan untuk berjumpa dengan beliau. Kalo tak dipecahkan ruyung, mana nak dapat sagu nyer kan? Kalo bukan aku yang make a move, sampai bebila la tak jumpa. Pastu, rasa macam tak best ar kalo berdua2an je. Aku pun ajak ler kengkawan yang lain. Tapi ramai yang tak reply. Takper la.

Tu yang baju dan tudung biru tu lah yang aku tak jumpa 18 tahun tuh. Yang baju itam tu dekat ngan umah aku jek. Tu pon last jumpa masa aku kawin. Baru2 ni dia kawin, tapi aku pon tak tau huahuahua.

Mamat baju biru tu pon aku tak jumpa dekat 18 tahun gak. Tapi, macam pernah nampak kot zaman2 sekolah menengah. Yang baju merah tu dulu keje kat bp. Pernah duk sekali ngan suami ku kat umah bukit perdana tu sebelum kami kawen. Now dah keje kat majlis jb tengah kot. Classmate jugak masa form 3. So, mudah lah suami ku masuk dalam ini pelem hehe.

Lebih kurang jam 10.30pm, kami pon beransur pulang sebab mek sorang tu sibuk laaa mak dia suh balik. Nampak gaya macam preggy, tapi aku tanya, dia kata tak. Pregnant pon nak rahsia2 ker ek?

Pasnih, kiter gathering kengkawan sekolah menengah plak ek? Musti ramai lagi meriah.

0 komen: