Monday 25 May 2009

Aku Pening!!!

Sampai biler la aku akan terus berada di dalam bilik sauna nih. Sepanjang setahun aku kat sini, rasanya sebulan dua je aku merasa bilik berekon. Selebihnya, panas berpanjangan. Apa salah kami diperlakukan sebegini? Kalau lah kos merepair itu terlalu tinggi, beli kan ler kipas 2-3 bijik. Macamana lah aku tak balik tepat pukul 5 setiap ari. Derang boleh la... datang2 je opis, terus sejuk. Sorga je masuk keje. Aku nih, masuk pintu pagar je dah rasa fobia. Kalau boleh nak beropis dalam kete jek. Hukhukhuk macam ler sengsara bebenor kihkihkih.

Ok, dah abis komplen.

Aduiii pening nyer paler ku. Nilah akibatnya biler cuti2 tak geti duk diam. Keje berjalan je. Sudahnya, tido lambat sebab kena gosok baju hukhukhuk. Pening!!!

Ari sabtu kami pergi bp, makan asam pedas. Dengan keterpaksaan, aku pon makan ler kat tepi post opis tuh. Huhuhu siap kena paksa tuh. Sibbaik sirap dia adalah terbaekkk. Dah ler panas berdenting, dapat air sirap ros sejuk, pergh! Tetiba teringat air sirap pengantin. Alaaa dulu kecik2, time kenduri kawin je, mesti gi belakang, minum air sirap banyak2. Best nyer...

Lepas makan, gi square1. Kengkonon nak tengok2 langsir kat jekel. Tapi, takde yang berkenan pon. Pastu pegi beli tiket wayang. Wahhh ada cite lakonan tony leung ka fai lorrr. Tapi kami tengok anjel and demon. Besttttttttttttttttttttttttttt! Konsep citer nya macam da vinsi kod, so kena pikir2 sikit. Sampai ke sudah aku tak paham cite da vinsi tu sebab tak pernah tengok dari mula sampai abis. Pasnih nak cari la dvd dia. Cuma, part agama cite nih agak heavy la. Agak2 tak kuat akidah, bahaya la jugak. Ada satu part tu, derang wat pemilihan 'pope' yang baru, sumer pakai baju (baju apatah, uniform derang kot) kaler merah putih. Macam pemilihan parti itu pulak hihihi.

Selesai nonton, cecepat gi solat. Citer ni panjang sket, 2 jam suku. Start kul 5.15pm, abis kul 7.30pm. Pastu baru kami jenjalan kat parksen. Tak de hasil ponnn.

Sebelum balik, gi makan dulu. Patah balik semula. Makan kat sup sitam. Ada satu gathering kat situ. Tah, kawan2 sekolah agaknya. Baya2 awal 40an gitu. Abang kata kenal sorang tu, pengetua emaresem bp. Pas makan, terus balik. Huh! Pelik nyerrr tak de beli apa2.

Ari Ahad, malas arrr nak masak. Nak makan nasik ayam pulak. Dari sana, terus gi ayer hitam. Memula jumpa tempayan, kendian jumpa pasu. Suka! Suka! Pasnih kena carik buluh pulak. Kat kedai tu ada jual buluh, tapi halus2. Aku nak yang besar2 gitu. Baru ada impact kan...

Susah gak nak carik yang mulut besar macam mulut tempayan.

Arituh beli bentuk lonjong, kali ni yang bentuk pasu plak. Tekstur masih sama, cuma yang ni besar sikit. Bunga nak beli kat roomantika, murah sket.

Arituh jenjalan kat taman wira, nampak parit dia dah korek. Sekarang, turn parit kami pulak. Beberapa pokok tebu dan kelapa musnah ditimbus. Sibbaik pokok bunga aku ditanam jauh sikit.

Balik dari situ, singgah gerai cendol. Tapi aku order abc. Wahhhhh best giler dapat abc dengan sirap dan gula merah. Jarang dapat abc gula merah cenggini. Salu kaler merah ngan ijau, rasa sama jek.

Malam aku buat jejemput tak cukup sifat. Ada ker aku boleh lupa masukkan ikan bilis? Terpaksa la jugak makan sebab dah siap, nak ngadap baru perasan.

0 komen: