Friday 19 September 2008

Bosan Nyer Hari Ini


Cushion cover yang aku jahit kelmarin. Langsir tahun lepas, baru tahun ni siap cushion cover nyer.


Gerobok (dah lama tak sebut) baru. Abang cakap, kalo aku ilang, tau lah nak carik katne.


Sipi2 dapo aku. Lambat sket la aku tepek gambo penuh sebab lum siap sempurna lagik.


Cushion untuk tengok tivi :)

Semalam balik tarawikh, mamat belengging datang nak tukar engsel yang berkarat. Mamat tu memang suker belengging tau. Aritu masa anto lemari tu pon dia belengging.

Semalam buka nasik je. Aku masak sambal sotong ngan kailan ikan masin jek. Lepas tarawikh sempat jahit kain sikit jek. Abang la sibuk 'tolong' kemas dapo. Susun cawan2 pinggan2 segala. Cam kena beli rak pinggan lagi satu jek? Karang orang datang nak kena bukak kotak2 pulak cari pinggan. Nampak gaya macam tak jadik je aku nak kirim pinggan kat jepun tuh. Baik lah 2 riban tu aku guna wat beli mesin jahit juki. Sakit ati aku jahit guna mesin sekarang ni. Satu nyer, benang sekoci asik terkeluar jek. Akibatnya jahitan belah bawah tak cantik. Asik nak kena bukak pasang bukak pasang sekociii jek keje nyer. Silap ari bulan, sampai tahap ilang sabo, terabur benang2 aku campak. Penat tau! Tiap2 ari gaduh ngan mesin jahit. Ermmm menarik jugak tuh. Kalo ada mesin jahit tuh, senang ler aku nak jahit langsir. Dah berangan nak beli langsir lepas raya nih. Langsir tahun baru. Untuk sementara waktu, aku beraya dengan langsir lama. Sape2 nak datang tu, mintak mahap la ek. Kena duduk kat bawah jek. Aku mementing kualiti dalam berbelanja. Untuk itu aku kena tempah sofa lepas raya supaya dia leh concentrate membuatnyer.

Petang nih nak singgah beli kerepek kat noorasyikin. Sepanjang jalan balik, aku kira ada 6 kilang kerepek. Kedai kerepek ada la dalam 10 gitu. Sediakan aje ongkosnya. masaklahnya aku kalo beli, suker. Tapi bila dah abis raya, kerepeknya tak luak pon. Jadi, kali ni kena berhemah. Beli berpada2 dan beli untuk parents je lah. Yang banyak nyer nak belikan yayu. Banyak tuuu...

2 komen:

Ajzie said...

uiskkkkkk suka main sorak2 dalam gerobok ker? adoiiiiiiiii..

Ehh cantik awak pun langsir...... berkenan mata i tgkkkk...

AyunasiA said...

kak azie: hahaha takde lah main sorok2 kak. kot2 merajuk, belah gak muhasabah diri kat dalam tuh.

langsir lama, dah jemu plak. mula2 dulu nampak cantik, skrg cam tak cantik la pulak. masa tu giler english style. hihihi