Monday 13 February 2012

Takde Cerita Dah

Berat aku tak nampak macam nak menurun jek? Kalau turun pun 0.5kg time balik keje, sebab aku ambik heavy breakfast dan tak ambik lunch. Tapi lepas dinner, semuanya hancus. Patut ambik lunch, skip dinner ek? Tapi aku tak boleh tahan lapar waktu malam. Susah nak tidur. Kalau tengahari tu, senang, takyah penat2 turun beli nasik. Setakat sebulan 2012 ni, aku tak pernah lagi lunch hari kerja. Tak try lagi masakan kafe baru ni waktu lunch. Tapi tu lah. Macam takde perubahan jek? Kena diiringi dengan kawalan makanan rasanya. Tapi encik suami menyedapkan hati aku. Katanya, aku dah tak gemuk, sebaliknya berat tu sebab aku semakin fit. Eceh! Agaknya, ada ke lemak2 itu telah bertukar menjadi otot? Lantas aku pun berfikiran positif bahawa, berat tak penting, yang penting fit dan berstamina. Kih.

Dalam pada sibuk bersenam untuk kesihatan tu, aku terpaksa akur dengan ketentuan olehNya. Aku tak boleh lasak2 sangat sebenarnya. Kalau terlalu penat aku mudah jatuh demam. Dan pada minggu lepas (cuti maulidurrasul), aku pun ditimpa virus high fever (tak tau nama virusnya, tapi bukan influenza la kot sebab takde selesema). Hari jumaat tu, pepagi dah rasa tekak lain macam. Belum sakit tekak, cuma asik nak telan liur je. Dah tau dah, tanda2 demam lah tu. Sampai di opis, duduk dalam ekon yang selalunya tak sejuk sangat tu pun rasa sejuk macam duk antartika. Siap sarung blazer 2, jaket 2 + baju kurung pun rasa sejuk. Pukul 11am, aku pun mintak balik. Mujur aku cepat balik sebab sesampai je aku di rumah, terus lemah segala otot. Lebih kurang jam 1pm, encik suami balik ajak gi klinik. Tapi hari jumaat, klinik kat pr ni mesti tutup punyer, sebab doktor dia lelaki. So, kami ke klinik yang komfem semua doktor pompuan. At least kalau tutup pun sekejap je kot.

Sampai klinik jam 1.30pm, sempat lah encik suami berkejar ke masjid peserai. Sekarang kan masuk waktu lambat? Tapi sempat register je lah. Doktor rehat 1.15-2pm. Ok lah jugak. Tak la lama sangat kena tunggu. By the time encik suami sampai, aku pun dapat ubat. Huuuuuu sakit sakit sakit (mengada2 mintak simpati hihi).

Dah, itu je lah cerita terbaru. Besok kang aku citer pasal sambutan maulud kami yang akan berlangsung esok. Chiow!



0 komen: