BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 24 March 2011

Yeay!

Good news! Bawang bombay is back. Ya! Bawang pepel tu. Dan harganya juga adalah biasa2. Aritu aku gi kat pasar malam, ada 3 jenis. Yang kecik rm6, yang sedang rm7 dan yang besar rm9. Aku pilih yang sedang sebab kalau yang kecik tu susah nak kopek. Dah lah tu, kena guna banyak biji pulak. Tidak juga yang besar sebab bila besar sangat, dah macam bawang besar dan susah nak tumbuk. Sebab luas permukaan dia besar. Jadi, lambat nak lumat. Kalau dibelah2 pulak dia akan hancur sebelum ditumbuk. Maka, susah nak tumbuk. Sebab itu aku suka yang sedang2. Aku suka perasaan memecahkan sebiji bawang bila ditumbuk kali pertama. Boleh?



4 komen:

Irfa said...

sy pun suka bawang yg size sederhana..kecik sgt susah nk kopek.besar sgt banyak la pulak.. :-)

AyunasiA said...

sebab tu saya takkan beli bawang yg siap pack. sanggup pilih sebijik2 mengikut piawaian sendiri.

catz said...

hikhikhik. wah..bawang bombay ni sungguh memberi impak ye. lately bawang mahal nak mam..kan.
geram je. aku pun suka pilih bawang. dan selalu je jadik kan event memilih bawang cbg perumapamaan.

contoh:

cik temah: eh..si timah tuh memilih kann..patut lah tak kawen2.

aku: eiii..mestilah memilih, sedangkan kita beli bawang pun kita pilih sebijik-sebijik..

hahha..sekian. komen takde kaitan.
kekekkekek

AyunasiA said...

klik LIKE! selama bawang bombay takde, takde mood nak masak. pernah sekali beli time rege dia rm15 sekilo. sorang akak peramah menegur, "sedap bawang ni dik, buat nasi goreng. mahal2 pun mesti nak beli jugak."