BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 31 March 2011

THE Movies

Kebelakangan ini aku semakin galak mendownload movie. Sebelum ni macam tak tau nak simpan kat mana. Kang simpan dalam laptop bebanyak, hang memanjang pulak. So sekarang, takde masalah itu lagi. Yeah!

Minggu lepas aku menonton filem the sosial network. Lajunya dia cakap! Well... harvard.

Meh aku cerita sket pasal citer tu. Aku tau laaa kawan2 aku ramai yang sibuk, takde masa nak tengok movie. Blogging ada masa eh. Tapi aku rasa, pengguna2 fb PATUT tengok citer tu. Sekurang2nya kiter yang bukan it person ni, faham la sedikit sebanyak tentang dunia rangkaian sosial itu sendiri. *Kalau tidak dunia it itu keseluruhannya.

Dipendekkan cerita (belum mula dah dipendekkan hehe), cerita ini ialah mengenai, bagaimana fb itu dibuat pada mulanya. Aku sebenarnya masih tertanya2, ni cerita benar ke fiction eh? Tak kisah lah tu kan. Kisah bermula apabila Mark (genius kot) ni clash dengan aweknya dan balik hostel sambil berlari. Mula2 tengok tu aku tak tengok part dia gaduh ngan awek dia tu. Tetiba je part dia berlari2. Sampai di bilik, terus dia blog pasal awek dia. Dan dia membuat satu site untuk meratingkan girls di harvard itu. Dalam masa beberapa jam sahaja, dia telah membuatkan trafik di harvard itu meningkat sehingga 22k! Dan dia telah dijatuhi hukuman 6 month academic probation kerana menghijack server uni itu. At the same time dia telah mengirritatekan awek dia si erika itu melalui entry blognya itu tadi.

Kejadian itu telah menyebabkan sekumpulan senior elit (porcelain clubs) memilihnya untuk satu projek ala sosial network yang eksklusif untuk warga harvard (pemegang email harvard.edu ler). Idea tersebut telah dipersetujui oleh Mark. Tanpa hitam putih.

Errr aku rasa macam aku pulak yang menjengkelkan apabila menulis film preview ini. Tidak kah ini seperti macam bagus? Eh, tak jadik lah nak citer.






0 komen: