Saturday 5 March 2011

Petua Hilang Sakit Gigi

Time pegi ke kb itu ari, aku mengalami sakit gigi. Tak berdenyut, cuma mendatar je sakitnya. Sementara nak balik, terpaksa telan panadol je untuk tahan sakit. Memang hilang, tapi sekejap je. Konon balik tu nak pegi klinik lah.

Bila dah balik, cuti maulid pulak. Klinik pon tak bukak kot. Tetiba tengah berbloghopping, aku terjumpa petua menghilangkan sakit gigi. Tak search pun sebenarnya. Setahu aku, sakit gigi ni boleh baik kalau kita melakukan sesuatu ke atas gigi itu. Cabut misalnya. Tapi, gigi aku yang sakit ni tak boleh buat apa2 lagi dah. Sebab aku pernah buat root canal treatment dan pasang crown ke atasnya. Kira dah mati la gitu. Jadi, memang aku usaha untuk kurangkan kalau tak boleh hilangkan sakit je.

Mulanya aku macam tak yakin jek petua ni boleh berkesan. Tapi, dah takde cara lain, cuba je lah. Dan dengan sekali cuba jek, tiba2, hilang terus rasa sakit tu. Siap aku cuba set kan minda untuk ingat rasa sakit tu, tapi tak boleh. Magik!

Ok, kekdahnya senang ajer. Sebelum tu, thanks to entah siapa tah blogger yang tulis petua tu tah (aku klik link saper tah).

Langkah 1: Cari partner yang sihat.

Langkah 2: Suh partner tu letak jari telunjuk dia kat lelangit sambil membaca 'inna fatah na laka fatah na'.

Langkah 3: Suh dia letak jari tu tadi kat gigi yang sakit tu sambil membaca surah Al-Fatihah.

Langkah 4: Takde. Dah abis langkah dah. Kalau tak berkesan, sila cuba lagi. Insya Allah...

Selamat mencuba!

p/s saper tahu bahasa arab, sila terjemah bacaan itu tadi plis...

p/s dentist, kalau rasa hygiene pon boleh cuba kot. ewww!

5 komen:

eita said...

Dia tu letak jari telunjuk kat lelangit dia ke lelangit kita?

AyunasiA said...

lelangit dia.

kakLuna said...

cuba translate ek..cuba je ek..

inna fatahna - sesungguhnya kami buka

laka fatahna - keatas mu kami buka

AyunasiA said...

fatah tu buka ek. mungkin langit terbuka kot.

Anonymous said...

Personal opinion is generally exhibited in various types of editorial writings.
It familiarizes us with the world and people who are making history.

Current newspapers provide different articles in the development
of the nation. But Punjabi news paper has the upper
hand because almost population speaks Punjabi, the official language of Punjab.
A Christian newspaperis also associated with various charitable institutions and churches and organizes fund raising events to help and aid
such institutions.

my webpage click here