Thursday 24 June 2010

Azzurri!!! *Updated 9am

From HERO to ZERO! Uhuk uhuk uhuk kesian siot tengok derang menangis.

Aku, bila encik hairul takde, asyik lupa je nak tengok bola. Dah 2-3 hari jugak aku miss. Malam tadi nak tido, encik hairul bukak bola. Tapi, dia yang tido dulu. Aku yang terkebil2 ni terpaksa la layan bola. Azzurri vs Sl0vakia? Boleh la. Penyandang juara lawan tah, tak glemer.

Gol pertama aku tak tengok. Baru aku nak melayang, gol kedua pula masuk. O'ooo kena tengok betul2 nih. Camne pulak juara boleh kalah nih? Masa semakin suntuk. Muka coach dah ketat. Tetiba mereka berjaya menyumbat 1 gol. Lain. Takde masa nak joget2 buat slide bagai. Monyok je muka walau pun gol. Masa ni azzurri dah mula fight balik. Banyak cubaan2. Dah gol, offside pulak.

Masa dah tipis, sl0vakia bikin drama pulak. Main tukar2 player. Grrrrrr... Tengah eager nak menggol, tiba2 sl0vakia counter attack dan terus gol ketiga. Aiyokkk??? Itali semakin terdesak. Di saat2 akhir, masuk gol kedua. Part ni kelakar sikit. Lepas gol tu, keeper sl0vakia terus ambik bola tu. Si penggol azzurri pulak berebut nak bola tu.

"Aku punya bola la. Bak sini!"

"Takmo takmo. Nah, ambik ko sebijik. Dusy!"

"Ooo ko main kasar ek. Nah, ko pon sebijik jugak. Dusyum!"

Referee pon datang, "Ni apa gado2 nih. Meh sini, meh sini. Nah ko, ambik ni (kad kuning). Ko pon ambik ni (kad kuning jugak)."

Selepas itu, sl0vakia tukar pemain 2 kali. Saje buang masa. Akhirnya, wisel penamat pon di tiup. Lalu, tergolek la sorang mamat itali itu.

"Huuu isk isk isk sedih wooo. Dah la sedih, malu pulak lagi huuuuuuuuuuuuuuu."

Coach, tanpa membuang masa, terus menyusup keluar padang.

Aku, tumpang sedih. Alah, biasa lah tu. Brasil pon dulu kalah jugak. Tapi tidak lah kalah di pusingan pertama huhuhu. Apa2 pon, memang buruk owang laki ni menangis uhuks.


2 komen:

Anonymous said...

kelakor sehhh...ihik..ihik....

AyunasiA said...

eh, lawak ek? uhuk uhuk