Wednesday 18 February 2009

Musim Bunger

Gugur.

Kat batu pahat neh (mandai je aku meluaskan skop kajian aku nih) sekarang tengah musim bunga gugur tau. Alaaa pokok yang salu banyak kat tepi jalan tu. Kalo kat kota derang tanam pokok akasia sebagai pokok tepi jalan. Pokok ni aku rasa di tanam oleh majlis atau jkr kot. Yang aku perasan, paling banyak pokok ni kat jalan parit karjo, dekat2 nak sampai senggarang tuh. Ko bayangkan pokok tu berderet2, besar2 dan berbunga lebat. Derang tanam plak selang seli bunga putih, pink, putih, pink.

Minggu lepas aku perasan pokok2 ni berbunga, minggu ni aku baru perasan bunga2 tu banyak yang gugur. Cantikkkkkkkkkkkkk sangat biler tepi jalan tu dipenuhi bunga2 nih. Tengok atas, nampak bunga, tengok bawah pon nampak bunga. Sker sker! Pastu, masuk tempat kerja, e'ehhh ada jugak pokok nih kat depan. Selama nih tak pandang pon pokok ni. Biler dia berbunga, baru lah rasa macam menghargai gitu. Ok lah jugak dia tanam pokok tu kan. Selama ni aku komplen2, naper derang tak tanam pokok rambutan ke, pelam ke, kat tepi jalan cenggitu. Boleh jugak dikutip oleh pengguna2 jalan raya ek? Hehehe pasnih aku akan appreciate pokok2 di tepi jalan. Rasanya pokok kat depan umah aku tu pon pokok jenis2 cenggitu kot. Kiter tunggu ler seploh tahun lagi kalo nak tau ek.

0 komen: