Friday 13 February 2009

Belinda

Balik keje semalam, dalam kete, aku terdengar satu lagu yang sungguh nostalgia. Saper suh dengar sinar kan? Biler linda sebut je, dengar kan lagu daripada belinda carlisle, terus aku kuatkan volume. Apa yang menjadikan lagu ni nostalgia ek? Sebenarnya, lagu ni lah yang aku sampaikan pada peringkat akhir talentime sekolah (tak padan sekolah kampung huhuhu) semasa aku di darjah 6. Masih ku ingat, aku pakai suar ngan baju kemeja time tuh. Huhuhu sungguh meriah suasana ketika itu. Tapi, idak ler aku menang pon. Pemenang nyer ialah oyen. Apa ke nama betul dia ek? Alaaa adik jaja sebelah umah e'in la yu. Dia nyanyi lagu graviti yang pusing2 mike tu, kalo tak salah la. Yang lawak nyer, ada ker cikgu siap umumkan saper yang corot. Cis! Sibbaik bukan aku. Biar lah aku rahsiakan demi menjaga nama baik beliau huhuhu. Yang best nyer, pencorot tu nyanyikan lagu Sumbanganku. Lagu norshila amin tuh. Memang sumbang hihihi. Masa zaman tu memang glemer album kompilasi lagu omputih nih. Apa ke nama album tu? Dia ada bersiri siri. Abah yang beli tau album tu. Kat kedai syarikat. Kalo nak tau, abah pon ada beli album aishah janji manis mu. Pastu album shila majid lagenda, wann yang ada lagu ewa ewa tuh dan duet cover version zaleha hamid dan abdullah chik. Oh! Best nyer lagu2 dalam album duet neh. Tapi sumer tu dah takde dah. Tah mana hilang tah. Okeh, ni lirik lagu yang aku nyanyikan ituh.

Tinggalkan Cahaya Tuh Menyala (Untuk Aku) - ko nak pegi, pegi lah, tapi jangan padamkan lampu beranda okeh? aku takut nak balik nanti. gelap!

Take my hand
Tell me what you are feeling
Understand
This is just the beginning

Although I have to go
It makes me feel like crying
I don't know when I'll see you again

Darling leave a light on for me
I'll be there before you close the door
To give you all the love that you need
Darling leave a light on for me
cause when the world takes me away
You are still the air that I breathe

I can't explain I just don't know
Just how far I have to go
But darling I'll keep the key
Just leave a light on for me

Yes I know
What I'm asking is crazy
You could go
Just get tired of waiting
But if I lose your love
Torn out by my desire
That would be the one regret of my life

Just like a spark lights up the dark
Baby that's your heart

Nih plak utube dia nyanyi live. Tak best ar kalo letak lagu dari kaset kan. Suara live lagi hampir dengan suara aku time pertandingan tuh huhuhu. Layan kan ajer...



Opsss lum abis lagi. Aku nyanyi lagu ni time final kan? Wah! Macam final af lak bunyik nyer. Lagu apa plak yang aku nyanyi di peringkat saringan? Tadaaaa! Lagu ni lah. Lupe la pulak saper yang nyanyi lagu nih. Tapi memang aku sangat suka lagu ini pada ketika itu. Eh, sekarang pon kalo dengar, masih best lagik. Kalo aku undi kat sinar mesti leh masuk carta sms sinar ek? Masaelah nyer aku lupa kumpulan apa yang nyanyi. Dush! Camne nak kasik dengar lagu nih ha??? Puas ku gugel dan ku yahu kan, non ado! Adakah ini membuktikan bahawa lagu ini hanya popular di telinga ku sahaja? Huhuhu sedey nyer. Mana nak carik neh??? Anyway, layan lirik je lah. Ni pon aku tak jumpa kat internet. Tapi masih ku hapal. Lebih kurang gini la...

Firasat Cinta

Semalam waktu pun menyepi
Purnama hilang embun bermimpi
Di kamar usang ku menghitung hari
Sakit mentari dinodai

Dalam hakikat janjimu ku ikat
Dalam firasat lukaku terubat
Segala pertanyaan tiada terjawab
Dalam debar mencari kasih

Pasti seribu tahun tahun lama
Aku harus menanti
Pesona cinta kau tiada bersembunyi

Anggunnya dia wajah mu
Sinar cahaya
Keharuman bak sutera
Itulah yang ku rindu
Penyuluh jiwa
Bagai penawar derita

Tetapi gelora terpancar jua
Entah bila mendung menjelma tiba
Ku gapai cahaya tiada terdaya
Terdampar menanggung luka lama

Bagaikan terasa kau mempersenda
Atau mungkin cuma hanya menduga
Selagi hakikat kasihku ikat
Atau firasatmu tak menentu

Sekian terima kasih. Tepuk tepuk tepuk tepuk.

0 komen: