Tuesday 3 February 2009

Lagi Lagi Mogok


Carik pasal memang senang. Dan best. Pada waktu tu lah. Biler pikir balik, sampai biler? Ah!

Aku ingat akan mendapat ketenangan fikiran selepas berpusing2 keliling parit raja mencari rumah. Masalah nya, rumah murah selalunya ber jalan mati. Leceh nak u turn. Rumah tak ber jalan mati ialah rumah sederhana ke atas. Yang juga bermakna sewa nya sederhana dan ke atas juga.

Dua minggu lepas, sebelum raya ciner, aku dah jumpa satu rumah. Dah siap call landlord bagai. Sudahnya, dia nak rumah lain. Setingkat kononnya. Sewa rm280. Murah.

Minggu lepas, hari Selasa, dia datang bawak pc. Hari Rabu dia datang lagi. 2 trip. Bawak segala mak nenek rete. Penuh bilik tengah tuh. 10x10. Leh bayangkan la banyaknyer camne. Gas dapo pon ader. Kira semua rete dia lah tu kan.

Hari Jumaat dia datang lagi. Basuh rumah. Belah malam, abang pon ikut sekali gi baca yasin.

Hari Sabtu dia angkut segala rete benda tadik. Feh! Lega.

Tengahari Sabtu, derang lepak2 tengok tv sampai ke petang.

Lepas Maghrib, derang kuar. Aku ingat dah blah rumah sewa dia. Rupanya dia gi angkut semula barang2. Sebahagiannya ke rumah aku. Sebahagian lagi dalam AH ku. Dan dia balik semenchu dengan AH ku itu. Aku kisah dan berkira. (Boleh tak aku nak beli kete lain?)

Aku tak tau lah kat mana dia letak his mind. Katanya environment rumah sewa tu tak best. Satu malam pon dia lum tido situ, dah ngengada. E'eh, best nyer environment rumah aku biler ko duk sekali. Ceria, sejuk dan happening jek aku rasa sejak 2-3 hari nih. Kesimpulan yang boleh aku buat ialah, gedik dan mentel. Lelaki pon ada yang gedik dan mentel ek.

Hari Ahad tengah malam, dia datang dan memulakan kerjaya baru nya dari rumah ku. Sehingga kini. Dan dia menemui hari kedua kerjaya barunya di rumah ku. (Boleh tak aku nak beli rumah lain?)

Semalam aku sampai rumah kul 6.45pm. Hari ni juga mungkin sama. Atau mungkin 7.30pm. Hari seterusnya juga mungkin sama. Sehingga rumah ku menjadi rumah ku semula.

Semalam aku tak masak. Aku makan di warong harun. Hari ni juga mungkin sama. Atau mungkin restoran lain pula. Hari seterusnya juga mungkin sama. Sehingga rumah ku menjadi rumah ku semula.

Semalam aku kunci peti suara. Hari ni juga mungkin sama. Atau mungkin kunci pintu bilik juga. Hari seterusnya juga mungkin sama. Sehingga rumah ku menjadi rumah ku semula.

Ya! Aku mogok. :P

p/s 1 dia nampak macam ada abang dia sorang jek dalam rumah tu? rumah saper tu ek?

p/s 2 untuk rekod, dia pernah menumpang di rumah ngah di nilai selama 6 bulan masa praktikal dan rumah kak zela di masai selama setahun sebelum kawin. masa duk masai tuh dia keje kat senai. jauh gilos. kira hidup menumpang ni umpama sesuatu yang best bagi dia kot. abang, kakak dan kakak ipar dia sumer sporting, kecuali aku. ada aku kisah?

0 komen: