Wednesday 25 February 2009

DVD Penang vs Pasaraya Smartt JB

Gara2 menyampah ngan cite spakiu yang semakin hari semakin menampakkan kegonjolan karakter2nya, aku mengambil keputusan untuk tidak menontonnya secara fokus. Tengok sambil lari antara bilik dan ruang tamu. Apa best nyer saingan spakiu ini? Hehehe ni bukan saingan dengan stesen tv. Spakiu bersaing dengan 24 season 5. Ini bermakna, Kistina vs Jack Bauer. Dan semestinya lah jack akan menang sebab dia takde iklan hehehe. Ok, takmo komen pasal spakiu.

Inilah jack yang digilai oleh orang rumah no 6 tuh

Tapi, aku nak komen pasal 24! Bukan komen pasal cerita tu, tapi pasal dvd yang aku beli tuh. Untuk dvd 24 season 1, 2 dan 6, aku beli kat penang. Masa tu tak tau pon kat jb pon leh dapat murah jugak. Selepas tau, aku pon beli season 3-5 di pasaraya smartt jb. Aku tau, ada tempat lain nak beli benda alah ni kat jb, seperti holidai inn. Memula memang aku nak beli kat situ. Dah siap masuk lagi. Tapi masa aku pergi tu tengah cuti raye cina, so sumer kedai tutup. Ok, aku takmo komen pasal kat mana aku beli dvd tuh.

Boleh tak aku gedik2 tak tau nak ambik gambar mana satu nak ditepek kat sini?

Tapi, aku nak komen pasal kualiti dvd tuh. Sejak aku demam awal bulan yang lalu, aku dah mula layan dvd dan vcd. Ye lah, mc, duduk kat rumah, nak buat apa lagi, kan. Maka, oleh kerana dah lama juga tak ulang tayang 24, plus season 6 kat tv tu macam lambat jek nak tunggu (khamis 10pm), aku pon mulakan dengan season 2. Dari aku mc, sampai la minggu lepas, baru lah cukup 24 jam. Yang melambatkan tu bukan apa. Selain sebab aku selang seli dengan meteor garden, ianya adalah kerana cd tu yang sangkut2. Punca utama aku tengok meteor garden tu pon sebab tak larat nak tunggu cd tu sangkut2 selepas 20-30 minit. Nak kata cd rosak, biler kiter resume, dia leh je jalan macam biasa. Cuma bila dah 20 minit gitu, dia pon tersengguk2. Nak kata player rosak, aku bukak dvd muhsin ngan vcd meteor garden, ok jek. Sampai lenguh2 la badan menatap kotak segi empat tuh. Kes yang sama turut melanda biler aku bukak season 1 dan 6.

Gambar dari siri 24

On/In contrary, mulai ari ahad lepas, aku pon mulakan season 5 pulak. Yang sepraisnya ialah, cd tu langsung tak sangkut. Ko bukak la sampai 3 cd pon, memang clear jek. Biler dah cd clear, harus lah susah nak stop kan. Biler dah takleh stop tu, maka baibai la spakiu 2. Jadi, boleh lah aku buat kesimpulan bahawa dvd pasaraya smartt jb adalah lebih berkualiti daripada dvd penang. Sekian.

Nak tengok gambar smart2 dia, cuma time malam anugerah jek

Adeh! Nak cite pasal jack la pulak. Nak jugak ulang. Jack ni macam shahrukhan tau. Tak ensem, tapi macho. Tapi jack lagi macho la kan sebab dia leh main tembak2 dan gasak2 tanpa perasaan. Dan dia sangat setia uhuks. Walau pon dia ganaz, tapi biler part cintun, alahai... longgar lutut ku ekekeke. Aku pulak. Hihihi teringat time tengok meteor garden. Subtitle dia memang direct translation tau. So, memang ada keluar perkataan 'kaki lembut' yang bermaksud longgar lutut ni lah, atau pon cairrrrrrrrrrrrr.

Auw!

Hehehe cuba compare kan derang berdua nih

Online kat opis, tak berani lah aku nak download movie2 nih kan. Kok ye pon nak menyalahgunakan rete gomen, agak2 lah kan. Tapi aku dah gedik tak sabo nak tengok season 7 lorrr. Aku rasa lepas abis season 6 kat tv, baru dia tayang season 7 kot. Lagi pon kat us pon baru tayang bulan 1 arituh kan. Tu lah jack! Saper suh ko memandu dalam keadaan mabuk. Kalo tak, kan dah masuk season 8 agaknya. Dush! Takpe, tumbuk je jack ni, dia takde perasaan ok. Takde kesian2 punyer. Patriotik giler vaveng. Eh, tapi dia ada perasaan cinta wiwiwiwiwiwi nenonenoneno...

p/s apakah aku angau mata lembu meletup perut tinggal tulang? Uwek!

0 komen: