Wednesday 11 February 2009

Bongsu

Uhuks! Sedey tau. Orang salu tanya, aku anak ke berapa. Kalo orang yang takde kena mengena atau yang bertanya sekadar untuk berbasa basi, aku salu cakap, anak bongsu. Huhuhu sungguh perasan. Sebab apa ek? Sebab memang aku anak bongsu kepada emak aku aper.

Aku suka kalo balik kampung jumpa sedara mara biler derang cakap, aku ni anak umak ku yang alus. Keh keh keh. Sker sker! Apa tah yang best nyer biler jadik anak bongsu neh. Aku pon tak tau dan tak rasa apa2 keistimewaan ke hape. Cuma perasaan halus di sudut hati tu macam melonjak2 gitu. Tah, apa jenis perasaan tah. Perasaan perasan kot huhuhu.

Aku ada adik. Biological sister okeh. Takde syak wasangka lagi. Tapi, aku still perasan yang aku ni anak bongsu. Nak kata manja ke, dimanja ke, tak de pon. Kan? Kan?

Alerrr kasi can ar aku nak jadik adik bongsu. Kesian aku tau. Dah ler lahir thru' c-sect. Pastu derang citer, arwah mak mula sakit sejak terjatuh time ngandungkan aku. Huhuhu. Eh , yang aku tiba2 ni apa hal ha? Entah?

Satu hal lagi, kalo orang tanya pasal adik beradik plak. Susah tul nak jawab. Macam kes di atas, ikut jenis orang jugak. Nak kurangkan soalan susulan, aku jawab 7 orang jek. Kengkadang 6 orang. Sukati aku jek. Kalo orang terdekat baru aku kasik ayat matematik 6+4+1. Ko kira lah sendiri.

0 komen: