Tuesday 17 February 2009

Kawan dan Kerja

Yeay! Dapat slip gaji! Apa yang best nyer dapat slip gaji? Lain la kalo dapat duit gaji, kan? Bukan sebab tempat aku ni advance bebeno (walau pon nama nya ada 'advance' sikit). Ni dinamakan ketinggalan. Bukannya advance. Ekceli, bulan lepas adalah bulan terakhir gaji ku dibayar oleh jabatan lama. Mulai bulan ini barulah tempat sekarang yang bayo. So, aku suh la kawan aku pos kan slip2 gaji aku yang dah terakru kat sana. Ni baru sampai. Susah biler keje tempat lain, gaji tempat lain nih. Macam masa nak kekalkan kwsp arituh, kena wat kat tempat pembayar gaji. Sudah nya, tak kekal pon huhuhu. Tak pe lah. Akhirnya selesai urusan transfer ku. Sikit punyer lama ker. 6 bulan beb.

Semalam p.a. pengarah call, pengarah nak jumpa berkenaan confirmation. Adoiyaiii! Susah tul nak komfem. Kalau tempat lain, urusan confirm tak de 'direct contact' ngan pengarah. Tapi kami di sini siap ada deal lagi. Huhuhu ngeri sungguh. Nak tak nak terpaksa lah aku terima deal tersebut. Consider done, sir! Cehhh... Positif sungguh!

Bercakap pasal kawan ni, aku terfikir satu perkara. Berkenaan kawan sekerja. Biasa lah kan. Biler masuk kerja satu batch, kiter akan ada satu bond ngan kengkawan tuh. Macam sekolah jugak lah. Tapi kawan sekerja ni aku rasa macam lain sikit. Perkara begini boleh juga berlaku dalam kursus2 seperti induksi, btn dll. Macam kes aku, minggu kedua lagi kami dah gi team building. Kendian kursus 2 minggu. Kemudian kami berpisah 6 bulan. Kemudian berjumpa lagi untuk kursus 3 bulan. Kemudian berpisah lagi 3 bulan. Pastu jumpa balik. Akhir sekali, kami pon berpisah dan mula bertugas dalam erti kata sebenar. Setahun kami pisah jumpa pisah jumpa dan ia telah mewujudkan satu talian persahabatan yang unik. Perasaan aku je lah kot.

Sekarang, 3 daripada kami dah bertukar jabatan, sorang bertukar kerja dan ada sorang yang cuti tanpa gaji. Tapi, masing2 macam tak boleh terima hakikat bahawa kami dah lain jabatan. Kalau ada apa2 aktiviti kengkawan jabatan asal, kami yang dah tukar ni pon sibuk la nak join. Sedey je biler tak tau perkembangan terkini derang sebab 'alerrr terlupa la, korang kan dah jabatan lain'. Hahaha. Aku rasa ini adalah salah satu kenangan manis dalam hidup aku. Syo syweeeetttt!

p/s yup! aku rindu dengan derang sumer... sob sob sob.

0 komen: