Monday 16 February 2009

Buat Apa Di Hujung Minggu?

Balik dari futsal, abang suh siap. Awal lagi, lum pukul 12 pon. Aku pon lengah2 je lah. Sekali, biler dah kuar, abang belok kanan. E'ehhh kiter nak gi maner nih? Nak gi sana ke? Lerrr nape tak cakap suh siap cecepat tadik. Yeay yeay!

Sampai sana, terus gi angsa na. Dah lapar plus nak gi romantiika. Sampai2, tengok ada bunting pelancaran sldn. Mesti jumpa kawan nih. Masuk2 je, makan dulu. Nampak dah orang yang dikenali.


Sorry ler owang jb ek. Aku rasa stulang laut punyer lagi kick ar daripada hj wahid nih. Rasa macam mi kari pon ada. Stulang laut nyer ada cendawan goreng tepung, kuih tempeyek yang rangup, toge yang dicelur dan limau sambal.

Lepas makan, jenjalan tengok pameran. Jumpa kawan seopis dan ex seopis (mersing). Dapat ler pen, keychain dan note book kecik. Pegi romantiika, takde stok baru. Erm... keciwa.

Selesai kat situ, gi maidin plak. Terjumpa plak benda nih. Ingat nak beli gaji bulan nih. Sekali tengok rege, tersangat lah reasonable. Stok pon ada. Terus je lah sambar.

Tempat lain memang tak jumpa tv semurah ini. Kalo kat k4, dengan rege ni tv 14 inci pon tak dapat nih. Tapi aku dapat 21 inci punya lagik.

Selesai kat sini, dah dekat kul 5. Pegi johor jaya, carik kepala pili. Haih! Musykil aku. Bilik air tengah tuh jarang diguna. Tapi kepala paip dia sumer nyer dah rosak. Aku bagi tempoh 6 bulan, rupanya tak sampai 6 bulan dah kong. Memang la pemaju kasik tap yang ala2 je kan. Tapi bilik air aku punyer ok jek. Ganas2 tul tetamu aku. Solution nya, untuk bilik air tengah tuh, kiter guna kepala paip besi galvani yang keras tu jek. Takyah nak melawo. Komfem sampai pencen tak rosak.

Sampai2 je kedai fevret ku, tutup la pulak. Ari sabtu dia tutup kul 4.30pm. Lorrr aku sampai kul 5pm. Dah takde tu, nak blah, tengok2 dah dekat ngan tesko ekstra. Terjah ler epal ganal dulu.

Duren2 memang best.

Oleh kerana nak berlama2 tengok wayang, tokleh la beli duren2 tu lelebih. Biler masa plak aku nak makan kan. Kendian, terus gi tebrau siti. Beli tiket dulu. Punyer la panjang barisan. Aku rasa, kali terakhir aku bersusah payah beratur beli tiket wayang ialah masa nak tengok kabhi kushhi kabhi gham kat midvaley dulu. Punya la ramai umat manusia. Memang banyak movie pon. Time dah dekat giliran aku, dah blink2 'few'. Jangan ler abis plak tiket nih. Sibbaik sempat.

Dah dapat tiket kul 9.10pm, kami pon membunuh masa di jasko. Masih ada jkad sale lagik. Pusing punya pusing, kul 8pm kami gi makan. Pon ramai umat. Ramainya orang kat dalam bangunan nih.

Ehhh lupa lak. Dalam jasko tadi terjumpa ngan melly. Kawan sekampung abang dan classmate kami juga. Makin montel kawan ku ini.


Punya lah ramai orang, air dah nak abis, makanan tak sampai2.


Abang makan nih. Sebenonya dari minggu lepas (besdei abang) dah niat nak banjer abang makan nih.

Aku seperti biasa ar, penggemar kambing. Sampai terlupa ambik gambo. Sampai2 je, terus ngap.

Abis makan dah kul 9pm. Terus ler gi ke panggung wayang. Mak aih... ramai giler. Yang menunggu lampu nombor '1' menyala pon ramai. Biler lampu nyala jer, terus sumer serbu. Macam lah nak naik air asia takde nombor seat ek?

Mentara wayang start, abang pon sempat gi isyak dulu. Abang sampai pon wayang tak start2 jugak. Last2, kul 9.30 baru start. Dia nak bagi peluang sumer orang tengok dari mula kot. Hampir fullhouse. Bebudak ramai giler. Lagi ramai dari orang dewasa kot. Hehehe kot lah. Kesimpulannya, bebudak memang suker ler. Aku suka lah jugak, tapi tak sesuka derang la kot huhuhu. Aku cakap begini sebab aku tak pernah tengok upin dan ipin kat tv hahaha.

Tengah tunggu orang masuk tu, ternampak plak anak jiran sebelah rumah kat kampung. Hek elehhh... punya lah aku datang dari jauh, jumpa orang kampung kat sini jugak. Masa tunggu makanan tadi pon nampak kawan sekampung jugak hihihi.

Selesai citer tu, kami pon nak bayo parking. Mak aihhhh panjang giler. Mulai bulan februari, walo pon ada jkad, still kena bayo selepas 2 jam. Kalo takde kad, selepas 1 jam. Dia memang tak mo orang shopping kat jasko lelama kot. Ko dah kehilangan 2 pelanggan selepas ini ok. Aku dan abang ler hehehe.

Sampai rumah, terus ler pasang tv baru. Tv kecik letak kat dapo, tv baru letak kat bilik. Pas nih nak beli tv lagi. Berapa banyak da... Tapi kali ni kena beli yang best2 sikit. Soni 37 inci tu macam menarik jek? :-P

Semalam plak, pegi kedai beli cable dan benda alah nih. Akibatnya, malam tadi tido lambat sebab menggodeh benda nih la.

Splitter ini adalah penyelamat. Tengah pikir cemana nak overcome losses kat sini. Satu tv ok, satu lagi cam tak terang plak. Kena buktikan kat abang bahawa aku sememangnya layak memegang segulung ijazah kepujian dalam major bidang telekomunikasi kehkehkeh. Tapi pasang terminal coaxial cable pon tak tau huhuhu. Eh, sekarang dah tau dah.

Eksperimen kami berjaya! Tengok tv kecik tuh. Pasnih boleh lah aku masak sambil layan spakiu hehehe. Takde alasan lambat maghrib sebab memasak huhuhu. Petang ni abang wat wiring eh?

Malam tadi juga aku tengok cite toll gate girl kat ntvtujuh. Tapi tak sampai abis la. Dia start kul 11pm. Sebelum tuh tengok hujan malam. Sambungan dari minggu lepas. Apa daaa. Lum mati lagi dia dah kasi laki dia kawin. Tetiba dah bersalin, tak ninggal plak. Tak pepasal dapat madu huhuhu. Geram tul tengok eman manan dalam citer nih. Bleh pulak dia main kejar2 ngan awek dia kat rumah sendiri. Pang!!!!!!

0 komen: