Friday 16 March 2007

Urusan Hospital

Semalam abang balik pukul 3 petang, terus aku siap2 nak pergi hospital. Mula2 pergi klinik kesihatan atau hospital lama. Kat situ, aku diberi tarikh appointment untuk buat medical check up. 20 Mac 2007, jam 2 petang. Hari Selasa. Untuk hari ini, aku diarah mengambil urine dan menghantar ke makmal untuk diuji. Kebetulan aku baru lepas mandi waktu abang balik tu, jadi memang tak banyak yang dapat. Aku tunjuk kat orang tu, dia kata kena 9/10 penuh. Kalau kurang kami tak terima.

Waktu dah pukul 4pm. Aku pergi ke kereta dan minum air banyak2. Tak pulak terasa. 4.15pm, kami decided to pergi buat x-ray dulu kat hospital. Pergi situ, dalam 30 minit, settle. Tu lah first time aku pergi Hospital Batu Pahat. Best nye hospital di pinggir gunung. Pukul 4.45pm, kami bergegas ke klinik semula. Sempat ke tidak nak hantar urine. Sampai situ, aku terus ke toilet. Masa aku nak masuk toilet tu, kaunter dia masih buka. By the time aku keluar nak hantar urine, kaunter dah tutup. Aku jengah2 ke dalam, masih ada orang. Aku pun pergi ke pintu dia, dan buka. Depan! Depan! Boleh pun buka balik kaunter. Lepas ambil apa yang patut, aku pun balik. Selasa depan, datang bawa x-ray, ambil urine test result dan buat medical check up. Harap2 tak ambil darah. Biasanya tidak.

Selasa depan, selepas atau sebelum buat medical check up, aku nak pergi angkat sumpah pulak. Pergi private je lah, baru RM4. Tapi kalau tak silap masa aku buat dulu kat mahkamah Shah Alam, dia siap suruh baca sumpah tu. Kalau kat private nih, dia main sign je. Tak macam real pun?

Sebelum tu, paginya aku telefon Alhafiz. Dia cakap, dia lum dapat list dari SPA. Mungkin bulan depan baru report duty. Bagus lah. Bukan apa, bulan 4 nanti abang dah habis lab, jadi takde masalah nak hantar aku. Setakat ni, aku baru bagitau Yayu. Sekali tadi, rupanya dia dah pecah rahsia pada Eita pulak. Jangan dipecahkan pada semua sudah. Aku tak nak jadi macam hari tu, tak jadi, aku gak yang malu. Tapi kali ni, bila nak pergi Putrajaya nanti, dah boleh tidur rumah Ngah sebab dah confirm. Tak pun tido rumah Abang TP. Dia tak tau lagi ni. Biarlah rahsia. Kalau dah dapat surat dari JPA nanti baru nak kasi tau abah dan semua.

Hari ni, lepas Subuh lagi kami dah pergi ke pasar. Tak pernah aku pergi pasar seawal ini. Siap makan nasi lemak dan roti canai lagi kat pasar. Hari Ahad ni Abang Epet seberataan nak datang, jadi kena lah bersedia. Balik tu abang pergi kerja, aku pulak membuat operasi mengemas. Sapu dan mop rumah serta basuh baju. Suka bila lepas mop rumah. Sejuk je rasa rumah nih. Petang pulak, aku masak asam pedas ikan terubuk. Mmmm sedapnyerr.

Pukul 4.30pm abang balik. Aku pulak mula operasi menggosok baju. Ingat nak gosok ari Ahad, sekali teringat abang Epet nak datang. Karang tak sempat pulak. Sebelum pukul 8pm dah siap. Panas tul!

Esok, plan nak pergi kenduri kawin adik ipar Fara. Kad dia sampai saing surat dari SPA kelmarin. Sibbaik nama adik Apak tu sama depannya ngan nama Apak, kalau tak, aku pun tak kenal. Fara pulak tak kasi tau pun masa nak pos kad tu. So, tengahari esok takyah masak. Yahoo!

0 komen: