Friday 30 March 2007

Hela kan Nafas Yang Panjang

Akhirnya aku siap menjahit 5 pasang baju yang ditempah dengan jayanya. Baru 5 pasang dah huru hara rumah aku. Sampai kan abang complain, baju ngan seluar keje dia pun terlekat benang. Selalu rambut aku je yang berada di mana-mana. Ni, benang pulak. Berwarna-warni pulak tu.

Hari Selasa aku dah hantar baju pada Kak Ijah. Abang sebenonya yang hantar. Aku tengah tekun menulang belut leher baju masing2, tak de masa nak pegi UTHM. Sambil tu pada hari yang sama PM Siti suh abang hantar kain lagi. Dia dah berkenan lagi. Bagusnya... Sebab apa aku kata bagus? Sebab dia bayar cash. Tak pening kepala aku nak jaga penghutang2. Tapi, dalam pada dia nak tengok selai je, aku suh abang bawak semua. Taktik kena bagus. Untung2 ada yang sangkut lagi. Dan memang betul pun. Dua helai lagi telah disambar oleh orang opis fakulti abang. Hutang pun hutang lah. Pandai gak abang menjual. Hihihi. Jangan marah Dato' VC. Ini bisnes saya, bukan suami saya (walau pun suami saya yang bawak kain tu dalam waktu pejabat). Takpe, Dato' VC kan kamcing. kikiki.

Malam tadi, siap semua baju bebudak Pendaftar dan hari ni abang akan hantar dan kutip payment sekali. Dah macam Cik Milah jual kain lak . Ingat tak Yayu Cik Milah yang mak belikan baju raya kite dulu?

Semalam abang jadi MC lawatan Professor Adjung. Aku lak yang macam tak percaya. Tapi dia orait je. Ari ni ada sambungan lagi. Tu yang suh aku iron baju Melayu sepasang tu. Alamak bang, malam tadik lupa pasang butang siap2. Sorry!!!

Petang semalam, dapat 3 customer baru. Satu nak beli cash, satu nak beli hutang, satu nak order. Alhamdulillah. Rezeki rezeki. Tak sabar lak nak pegi ambik stok baru. Tapi kena tunggu gaji bulan depan lah. Tunggu payment derang, baru boleh ambik banyak2. Hopefully boleh pergi sebelum aku posting. Kalau dah kerja, penat pulak nak pergi weekend biasa. Tapi UTHM dah nak exam. Abang pun dah abis lab minggu ni. Maknanya dah free sikit. Lepas exam, boleh la abang mintak cuti, kite jenjalan. Tapi, petang ni abang ada meeting tentang INSEP. Ala, program latihan siswazah menganggur tu. Kalau ada rezeki, dapat lah abang slot mengajar time cuti semester tu nanti. Dan kalau ada rezeki, dapat lah aku shopping bila dah claim tu nanti. Apa bang? Abang tak kisah duit tu? Yang penting mendidik anak bangsa? Alhamdulillah. Memang dah rezeki aku lah tu sebab abang takmo duit tu kan. Syukur syukur.

Hari ni aku nak lepak satu hari. Blog hopping dan tengok TV. So, sekarang aku nak rileks...

p/s Ada 2 pasang lagi nak kena jahit. Tapi, kite layan lepak dulu. Layannnnnnnn

2 komen:

Anonymous said...

wah pandai menjahit rupanya...kalau duduk dekat2 sure hantar sepasang dua :) menjahit tak pandai, tapi bab membeli dan menghantar ke kedai jahit cekappppppp sangat sangat

AyunasiA said...

alinlai: biasak la, org johor kalau tak pandai jahit baju kurung, rugi sesangat. rugi kat diorang la, untung kat saya. ekekek