Saturday 17 March 2007

Air



Mesti ada yang tengok gambar ni akan terbayangkan suasana sibuk di pasar malam atau pasar tani. Sebenarnya, ia merupakan suasana di rumah pengantin. Ya! Rumah pengantin dengan pilihan air yang pelbagai.

Kenduri kahwin yang aku hadiri ni merupakan antara yang menyediakan makanan tersedap. Semestinya di Taman Bukit Perdana ku ini. Tuan rumahnya ialah pengetua Sekolah Menengah Sains Muar. Ya, BP, pengetua sekolah tu sekarang merupakan penduduk tetap di sini. Beliau berulang-alik setiap hari ke SMSM. Oleh kerana ini merupakan perkahwinan anak sulung beliau, maka majlis ini kelihatan agak meriah. Dengan tema warna hijau, kami pergi ketika upacara bersanding. Penuh sesak dengan tetamu. Dan bila melihat deretan air ni, memang terasa nak minum semuanya. Tapi selepas makan nasi beriani yang sedap banget, perut ku ternyata tak mampu menampung lebihan makanan atau minuman, lantas aku hanya minum secawan air anggur. Hek eleh, punya lah banyak air, air anggur jek yang aku minum? Kat rumah pun boleh dapat. Tapi, entah! Pada masa itu, aku rasa air anggur lah yang paling mengujakan.

Kenduri kahwin ni berlangsung pada minggu pertama permulaan penggal persekolahan tahun 2007. Bukan cuti sekolah sekrang seperti yang anda sangka. Sekian.

2 komen:

Anonymous said...

Salam

Amboiii, wedding macam pasar malam gitu heheeh

-DeLinn-

AyunasiA said...

delinn: a'ah kak. nanti akak kawin, buat la cenggini tau.