Thursday 22 March 2007

Biasa-biasa saja

Semalam aku menjahit je sepanjang hari. Dari pagi, jahit di mesin. Malam jahit tangan pulak. 4 pasang baju dah siap cantum dan ada 2 pasang lagi sutera lum cantum. 2 pasang opel belum potong pun. Baju aku pun tak siap lagi 2 pasang. Aritu beli masa pembukaan Prima Moda aka Jakel Cawangan Batu Pahat. Masa tu beli tanpa sebab. Saje buat baju. Sekarang dah ada sebab, nak buat baju kerja. Ala, baju jenis jalur tu, yang trend raya tahun lepas tu, RM12 je sepasang. Kualiti bagus lak tu. Lagi satu jenis ada benang emas. RM15 je. Pastu masa pergi ngan MIL ada beli lagi sepasang. Lum potong pun lagi. Baju batik sutera aku sendiri pun lum buat apa-apa.

Petang dalam pukul 6 gitu, rasa lapar pulak. Abang ajak makan. Kami pergi Sup Sitam. Sibbaik buka. Aku makan gear box, abang makan kambing. Kali ni tak macam the last time kami pergi minggu lepas kot. Yang aritu pedas ya ampunnnn. Kali ni sedang elok je cam biasa. Aritu takde rezeki abang Epet nak merasa Sup Sitam ni. Abang TP ngan Kak Shila dah try dah. Owh, nak siapkan baju Kak Shila la pulak. Mula2 abang TP tak kasi jahit dulu. Tunggu nak raya sok. Takut pakai cepat sangat. Sekali ni, Kak Shila nak jadi MC mesyuarat agung koperasi sekolah kot. Jadi, nak le bergaya ngan baju batik itu.

Malam abang ada training bowling. Nak tengok wayang, arini baru kuar cite baru, Chermin. Tapi cerita seram la pulak. Lain kali lah tengok wayang. Makanya aku duk rumah je menjahit. Tournamentnya hari Sabtu nih. Tengok lah, kalau rajin ikut. Aku bukan apa, bila tengok abang buat aktiviti ngan kengkawan dia, takut dia segan nak perform depan aku. Pastu nanti dia takleh nak express perasaan. Kan kalau main bowling tu diorang akan cheer semua tu kan. Karang ada aku, malu lak diorang. Sebenonya aku yang camtu. Hihihi. Contohnya, kalau aku ada presentation ke, takleh ada orang yang aku kenal tengok. Nanti aku segan dan terlebih nervous. Jadi aku takkan tengok orang yang aku kenal gak presentation. Gitulah...

2 komen:

blackpurple @ jowopinter said...

Boleh buka kelas jahitan ni....... :D

AyunasiA said...

bp: takleh lagi, kite pun baru masuk kelas jahitan KEMAS. satu hari belajo, dah banjir, ngan cikgu2 sekali kena banjir. Setakat baju kurung, org Johor mesti pandai punye kot?