BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 13 October 2011

Tak Sama Rata

Best giler! Student h!ndu diberi cuti seminggu = 9 hari. Seminggu ya. Setaraf raya poser kita uolsss. Lagi lah cuti raya aritu merangkap cuti midsem, takde ganti2. Tak agak2 nih. Kalau ilparumugampillaipenang yang majoritinya studenth!ndu, aku takde lah heran ganda dua. Ini @tecbp, yang minoriti je h!ndu. Giler kentang! Sementara student lain2 agama dan bangsa beserta pengajarnya perlu buat kelas macam tiada apa2 berlaku. Dan, memikirkan bentuk penggantian (jika ada) kelas kepada mereka2 itu pula.

Aku tak tau lah sangat pasal gagasan1mesia tu. Tapi menurut pemahaman aku yang difahamkan oleh orang yang baru lepas pergi kursuskenegaraan, 1mesia bukanlah bermakna kesamarataan kaum, sebaliknya perpaduan kaum.

Aku tak kisah pun kalau tak dapat cuti seminggu. Biasalah, bila bukan raya kita, kita tak peduli pun. Tapi, adilkah bagi student2 lain? Kemon la. Raya kita pun dia cuti seminggu kan... Tetiba raya dia, dia je cuti sensorang. Lemak ar...

Ok, itu je rungutan aku hari ini. Sekian.


2 komen:

ayza ukashah... said...

mari kite cuti gak seminggu...PROTES...msti KB akak tak jadi raya...tensen...hahaha

AyunasiA said...

kita gi raya rumah dia la cenggitu... leh makan tosei dan maruku.