Monday 1 December 2008

Yayu dan Nga

Ini lah nama timang-timangan kakak ku dan aku di rumah. Kisahnya, nama yayu ni roslinda. Datang nya yayu ni, menurut cerita mulut ke mulut yang aku dengar, berasal dari dayu. Kira ambil nama ujung tu 'da' dan ditambah yu tu je kot. Aku rasa logik la sebab kalo tengok adik aku tu, nama dia farah, tapi abah salu panggil faradil. Ini bermakna, abah memang suka tambah belakang nama anak2 nya lah, kot. Maka, bila kanak2 panggil dayu dayu dayu, sambil pelat2, jadi lah yayu. Hihihi kalo orang tipu, maka aku pon tipu lah ek. Bila ngan kengkawan, panggil nyer ayu je, glemer sket kan.

Nama aku pulak, ermmm sape ek yang cerita? Maklong ke? Tah, lupa lak. Tapi asalnya nama panggilan aku, nora. Auwww!! Glemer gitu. Tah cemana, yayu la ni pelat2 panggil aku nonga nonga, dah jadi nga plak. Kengkadang derang panggil enga. Tah, mana2 lah.

Tapi, selain nama ni, aku ada nama manja lain di sekolah. Ni kawan2 sekolah rendah sampai form 3 jek yang panggil. In fact, abang pun mengenali aku dengan nama ni. Nama itu ialah Enot. Haaa aku rasa, kawan2 aku yang tengok drama enot atau kenal pelakon enot tuh, mesti akan ingat aku kot. Perasan! Tapi sebenarnya nama asal tu bukan enot. Cinot sebenarnya. Cikgu yatim la yang kasik nama nih. Sampai sekarang, derang masih panggil aku enot, kecuali suami ku itu. Hihihi.

Selamat Hari Aids Sedunia!

0 komen: