BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 28 September 2011

Puluhan

Tetiba aku terfikir. Kita selalu dengar, perkataan 60-an, 70-an, 80-an, 90-an, kan? Biasanya untuk lagu2. Maksudnya kalau 60-an tu, lagu2 pada tahun 1960-1969 la kan.

Tapi sekarang kan dah masuk abad ke-21. Dah lepas pun tahun 2010. Kalau ikut kan, kita dah boleh lah menyebut zaman sekarang ni, zaman 10-an kot ek? Hihihi. Rasanya 10-an untuk abad ke-20 belum digunakan kot. So, kalau guna untuk abad ini, orang takkan keliru. Tapi macamana pulak nanti bila tiba tahun 2060? Boleh ke kita gunakan 60-an jugak? Errr aku rasa ok jugak kot. Sebab masa tu generasi abad ke-20 pun dah takde lagi.

Ok, tu je untuk difikirkan bersama.

0 komen: