Friday 10 October 2008

Opis Terbukak


Da fuds


Da chefs


Da tukang makan


Da Triffle, gini ke spelling dier?


Da fruts

Hari ni kami mengadakan ofis terbuka di jabatan kami. Oleh kerana jabatan ni ramai aweks, maka kami pakat2 masak. Aku cuma ditugaskan memasak nasik hempet. Senang, tapi kena masak 2 periuk sebab periuk aku yang ada sumer comel2 belaka. Hasilnya, nasik hempet aku agak kurus, tidak seperti nasik hempet kawan yang lain sebab nasik tu terhempet sesama sendiri dalam piuk. Tak dapat nak mengembang lelebih.

Pepagi lagi kami rewang potong nasik hempet. 2 orang dengan nama yang sama memasak lodeh di rumah. Sorang masak sambal kacang, sorang masak rendang ayam, sorang sambal udang. Opis mula dibuka pada pukul 11am. Boss besar tak dapat datang sebab pose. Ada beberapa orang lagi yang turut berpose. Dahhh, jemput pon baru pagi tadi.

Bila aku nak wat open house plak? Rasanya aku nak wat minggu terakhir tu, minggu yang cuti deepavali tuh. Okey ke? Ari ahad tu ada kawan master abang kawin kat tongkang pecah. Dah jadik kawan najib plak kawan tuh, so yayu pon nak datang. Kalo nasib baik, kak uni pon nak join. Setakat nih, tarikh yang aku pilih is 25 oktober. Eh, besdei yayu pulak hari tuh. Ok lah tu, leh potong kek besdei sekali. Jemputan open house kawan abang dah ada 2 menanti weekend ni. Rasanya boleh pegi kot. Hari sabtu macam nak gi jb, beraya umah sepupu2 dan pakcik2 abang kat kulai. Tapi kalo boleh nak balik hari. Malas tul nak tido2 nih. Tido umah in kena bawak toto sendiri pulak. Apa kes?

2 komen:

Alinlai said...

ke ke ke...kalu terhimpit camtu baru le namanya nasi himpit ;) apa2 pun menyelerakan je makanan tu....

AyunasiA said...

hihihi memang sampai takleh gerak nasik tuh.