Friday 17 October 2008

Open House + House Warming + Yasinan + Doa Selamat

Esok cuti kan. Apa nak buat? Aku plan nak main masak2. Cam nak masak soto. Balik nih nak beli bahan. Ahad ingat nak buat mee bandung ikut resepi. Tapi abang kata ada open house kat simpang lima. Tahun lepas kami pergi gak. Boleh saja.

Malam tadi dah tulis senarai jemputan. Macam tak caya je aku nak menganjurkan majlis ala2 mak2 nih. Ye lah, dulu masa kecik2 salu la jugak ikut gi yasinan nih. Tak pernah lagi jadi tuan rumah. Hehehe redah je lah. Ada makanan, makan. Takde jangan mintak huhuhu. Kebetulan mak nak buat majlis cukur jambul kat at5 26hb tu, so memang takleh nak ajak abah lah. Tapi aku tak buat besar2an berkanopi bagai tau. Takde lah meriah2 ke hape. Macam kenduri biasa je. Bezanya, aku tulis kat blog, so, nampak cam nak bagitau sumer orang. Padahal aku jemput jiran2 jer. Siang, open house hari raya untuk kengkawan sekerja, malam lak baca yasin dan doa selamat. So, kalo dijemput tu, sila lah datang yer. Kalo tak dijemput tapi terlalu, singgah jer. Kata hari raya, kunjung mengunjung. Bila lagi nak jengah rumah aku tu kan... Sambil komen2 dan bertukar2 idea. Hehehe hari lain aku tutup pintu okeh. Kalo dah singgah tu, masuk ler. Kenapa singgah kalo tak masuk?

Selamat Beramal Di Hujung Minggu!

0 komen: