Tuesday 28 October 2008

Aku Masih Mamai

Aku mendapat beberapa kesan sampingan dari majlis yang aku adakan hujung minggu lalu.

1. Asal baring, mesti tertido
2. Pening kepala terlebih kolesterol. Makan kambing ber round round
3. Tak lena tido malam sebab siang, 1.
4. Badan jadi malas, takde daya nak kemas, mop rumah
5. Biler dah penat, hangin cepat naik
6. Bila hangin, terus meletup

Aku bukan manusia penyabar. Sabar pun ada batasnya. Aku tak tau nak salah kan siapa.

1. Anis, penyewa baru, bersalah sebab mintak tolong pasang estero. Itu tak salah. Yang salahnya, dia call makcik gedik suruh datang untuk menemukan mereka. Bangang punyer anis. Anak siapa lah nih. Orang2 UTHM sekelian, sila banned manusia bernama anis ini okeh?
2. Makcik gedik bernama yuslina penduduk kampung parit lapis sempadan yang semula jadi gedik yang memang tidak dipertikaikan lagi kesalahannya. Hati masih tak berubah konon! Ada hati pulak nak jadi madu aku. Alahai...
3. Sudahnya, dia yang jadi mangsa. Saper suh 'ada kena mengena' dengan rumah no 19 jalan wira jaya 2 taman wira jaya tu lagi. Padan muka. SIM kad dah jumpa??? Keskeskes gelak nates.

Sesuatu mesti dilakukan.

Langkah pertama dan terakhir. Terminate nombor telefon.

Hello! Encik, take note okeh?

0 komen: