Saturday 21 April 2007

Sebulan Lebih Sikit

Beberapa hari yang lalu, aku menelefon Hafiz lagi untuk menanyakan tarikh lapor diri. 24 Mei 2007, Auditorium Jabatan Perdana Menteri, Parcel B. Maknanya, ada sebulan lebih sikit lagi untuk aku bersantai2 di rumah. Pasni, selagi belom tutup mata, keje keje keje.

Semalam pagi, aku pergi ke Uni untuk menghantar abang. Abang sedang berada di Taman Agrotek Ulu Langat sekarang, menghadiri Kursus Pekerja Cemerlang. Semangat gitu. Sebenonya yang tambah semangat tu, dia nak rasmi kan beg yang baru beli aritu. Ngelat! Pukul 8 pagi kami bertolak. Sampai sana, sarap dulu kat cafe. Jumpa kawan abang, Mukmin. Dia ni tengah buat master. Kira passing baten gak la. Abang abis, dia pun sambung. Kat sini, kalo course yang kite nak tu ada kat sini, dia tak kasi buat kat luar, melainkan oversea. Jadi memang kebanyakan student master kat sini juga merupakan staf di sini.

Lepas sarap, abang gi ambik selipar kat ofis, then gi tempat tunggu bas. Tak lama, bas pon jalan. Satu bas jek. 40 orang. Officemate abang pon pegi. Tapi ramai staf admin daripada academic. Pas tu, aku pun balik rumah. Malam tido bukak lampu. First time tinggal sensorang sejak duk sini. Jap lagi nak pergi bandar, antar kain jahit tepi. Sementara nak tunggu tu, nak pergi poslaju, pos kain. Tah bukak ke tak? Pos rasanya masih ikut cuti yg minggu pertama ngan ketiga cuti tu sebab kekadang bukak ari Sabtu, kadang2 tutup. Ni minggu ke-3, tah2 tutup gak. Kalo tak pon, memang aku kena pergi somewhere sementara orang tu jahit tepi kan. Mmm nak pergi Summit, K4, BP Mall. Mana satu ek? Abang suh SMS kalo nak kuar. Ok, SMS 1 sen je sekarang, Go Celcom!

Pagi ni aku tengok kat belakang rumah ni, cili masak lagi. Aritu abang dah kutip. Dia kata tak kutip yang kaler ceklat. Nanti dia tukar kaler merah kan? Hehehe. Arini yang kaler ceklat semua dah kaler merah. Ada lagi ceklat yang baru. Banyak pulak buahnya. Kat depan pun banyak kaler merah2. Petang nanti lah kutip. Aku memang malas nak melayan pokok2 nih. Pepandai lah dia, nak buah ke, bunga ke, langsung tak menarik minat aku. Patut kalo pokok bunga dah berbunga tu, teruja lah kan? Kalo pokok pisang berbuah, melompat gembira la kan? Kalo cili merah2, berjoget2 lah kan? Ni pon abang yang suh kutip, baru aku kutip. Hehehe very the tak senonos. Kalo MIL datang, dia yang kutip bawak balik. Dah bila dia tanya, makan pucuk manis? makan pucuk ubi? makan jantung pisang? semua aku sengih je. Sahih lah dia dah tau kan. Sampai kan kalo dia nak masak pon, akan tanya aku, makan ke tak? Abis, karipap pun aku tak suka, nak wat camno? Agaknya dia pikir, aku ni makan apa je lah ek? Patut lah keding jek. Kalo tefon siap pesan kat abang suh aku makan. Hihihi. Mak, saya suka makan nasi beriani, nasi ayam, soto, roti bom, rotiboy (mexican bun), pizza super supreme kat PH, char kuey tiow, mee bandung, nasi goreng paprik ngan sup gear box cam kat kedai tu. Nanti mak masak kan ek? Nak tambah lagik? Popiah basah, donut biasa/sambal, tauhu panas, kebab daging erk... ini bukan anak menantu, anak hantu! Ekekeke

http://ayunasia-batik.fotopages.com/ - Trippy Text

4 komen:

blackpurple @ jowopinter said...

Ah....kangen nak makan mee bandung Muor laaa... :)

AyunasiA said...

bp: balik le. sekejap. bukan jauh pon...

aNIe said...

Lorr...makan yang susah2 nak masak...kalau yang mee, kuey teow ke...okaylah jugak...ni nak nasi beriani...roti bom...roti boy...isyk! isyk!....kalau akak suka pucuk ubi...turi...paku pakis...pucuk manis...nangka...segalanya dari kampung... :D..cakap MIL...post kat akak...hahaah

AyunasiA said...

kak lady: erk...kailan, kangkung, kacang panjang, ok tak? tu saya makan. pokok turi tu camane ek? kat belakang umah ni ada pokok daunnya mcm turi. aritu nak beli kat pasar, abang ckp, bukan kat umah kite ada pokok ke? kite ingat pokok petai. tak tau la.