Tuesday 17 April 2007

Campur Aduk

Masing-masing nak beri pandangan tentang penemuan semula adik Yin. Kalau sape2 tengok MHI semalam, bapak dia dijemput. Yang aku tak tahan menengok nya tu, si Mazidul tu kemain lagi provok bapak dia supaya menyatakan perasaan sebenar dia. Bapak dia cakap, dia dah maafkan, berterima kasih dan serahkan pada pihak polis untuk siasat. Yang si mamat ni pulak siap meletakkan diri dia dalam tempat bapak dia ni, pastu nak suruh bapak dia merasakan yang sama. Tah pape je. Dah orang tu agaknya dah dinasihatkan oleh polis supaya jangan membuat apa2 kenyataan pada media. Sampai satu tahap, bapak dia ni pun dah tercakap gak, memang ada sikit musykil lah, tapi dia serahkan pada polis je. Tak puas ati je aku tengok Mazidul tu. Cukup2 lah tu. Dia pun ada keje kat Ipoh tu. Ke nak tunggu dia saman baru orang puas ati? Tunggu je lah siasatan polis. Tau ler derang buat keje. Yang aku musykil, dalam Buletin Utama semalam, cakap pasal penahanan orang Myanmar tu, tapi, apasal gambar tunjuk ramai2 orang pakai baju lokap? Tak paham aku.

Kebetulan pulak, aku baru teringat pasal kawan aku. Umah parents dia kat Sentul. Dia ada seorang adik angkat Myanmar tau. Dia cite, parents dia jumpa budak tu kat pasar Sentul kalo tak salah. Pastu derang siasat gak la, untuk cari parents budak ni. Tapi tak jumpa kot. Pastu derang report polis sumer dan ambik budak ni jadi anak angkat legally. Masa dijumpai tu rasanya dalam 2-3 tahun la umurnya. Sekarang ni dah 7 tahun rasanya. Bijak budaknya. Masa musim AF2, dia minat gile ngan Adam. Pernah la kawan aku bawak dia duk kat Tganu sekejap masa parents dia gi buat Umrah bulan pose 2004. Aku rasa memang kat Sentul memang ramai orang Myanmar kot? Tak tau kebetulan ke hape, tapi ayah kawan aku ni (dah arwah pun) pun asal dari Myanmar/Laos. Bijik mata dia kaler hazel lagi. Eh, hazel ke kalau kelabu tu? Ke biru baru hazel? Lantak ler, janji kaler dia lain la dari aku. hehehe.

Dafi akan nyanyi lagu Meteor Garden! I like. No, no, no. I don't like him. I like the song very much. Aku siap beli VCD original dia tau. Tahun lepas ada MG 2, dapat tengok sikit2 je dan tak best sangat. Tapi still mencari2 VCD MG 2 yang murah. Derang ni pandai je, buat 2 pack. Kalau yang pertama tu 1 pack je, baru 69.90. Ni dah berganda plak. Beli aritu kat Speedy Shah Alam Mall (apa ke nama dia sekarang?). Teringat masa tayangan cite ni, tahun 2003. Time tu baru je keje FTPT. Ngan Min lah aku berkejar2 balik nak tengok cite tu. Betul, memang kami berkejar2 sebab masa tu lum ada kete. Balik jalan kaki je dari UiTM ke Seksyen 2.

Terlanjur sebut Seksyen 2 ni, baik aku cite sikit pasal rumah ni. Rumah sewa kami tu terletak di Jalan Kemunting (or Kemuning, tak ingat). Rumah teres setingkat. Ada 3 bilik. Satu bilik, sewanya 400. Kami berempat sewa satu bilik ni. Aku, Min, Kak Yus dan Kak Dee. Ada 2 katil double decker. Almari plastik sorang satu. Memang berlaga bontot bila semua ada dalam bilik. Bilik lagi 2 tu ada student sewa. Bilik airnya cinonet je. Ada satu ruangan tu, ada tingkap kecik di atasnya. Jadi ruang tu memang terang. Tempat sidai baju pon ye.

Satu masalah rumah ni ialah cik T. Area Seksyen 2 ni memang terkenal dengan cik T nya. Spesis nya pulak bukan macam kat rumah aku ni, comel. Ini jenis besar2 belaka. Takde makanan boleh letak gitu je. Tak lama hilang ler. Nak selamat, kena gantung. Aku ada gak letak biskut dalam tupperware. Boleh dia gigit tupperware aku dan memakan biskut ku itu. Beg aku pun digigitnya. Beg kanvas tu aku sayang sangat. Beli kat CM masa degree. Dalam beg tu aku simpan kain ela. Boleh pulak dia gigit beg tu ngan kain ela tu sekali. Sibbaik kain tu dia tak sempat gigit banyak. Tapi beg tu dah berlubang2 la. Aku masih simpan lagi. Sayang sebab abang yang belikan. Sungguh kijam. Apa kala dia semakin mengganas, kami pun pantas mencari rumah sewa baru.

Ada satu kejadian litar pintas berlaku di jalan tu pada satu hari. Dengarnya ada satu rumah ni yang short circuit, which affected rumah yang lain. Masa tu ada la orang TNB datang tanya kalo ada kerosakan alat letrik, derang nak bagi ganti rugi. Tapi masa kejadian tu kami takde kat rumah dan semua barang dah switch off, kecuali fridge. Tapi tak pulak rosak. Yang rosak cuma circuit breaker/fuse extension wire aku je. Tak berbaloi je aku nak mintak ganti rugi. Lagi pun masih boleh guna lagi.

Sekarang ni kat 8TV ada cite Ugly Betty kan. Dia ceduk cite Yo Soy Betty La Fea. Abang le yang suka tengok. Aku tengok macam janggal je telenovela omputih nih. Best lagi versi asal. Suka Armando. Dah lama tak tengok telenovela. Tak macam fulltime housewife je aku ni. Dulu boleh pulak tengok, siap tengok kat ofis lagi. Bersambung2 dari tengahari ke petang. Siap sanggup balik lambat sebab nak abiskan telenovela kat ofis. Zaman2 Juana, Maria Clara tu sumer la. Paling best masa Rosalinda la. Aku lum keje time tu. Boleh tengok tiap2 ari. Abis tu, bukak TV Indon plak, cakap pon Indon. Yang bagusnya, lain channel slot nya lain2, bersambung2. Jadi takkan bertindih la. Masa belajo dulu tengok gak sikit cite yang ada lagu, "Vida, give me back my fantasy" tu. Tapi tak berapa sangat sebab masa study dulu aku jarang tengok TV. Bagus kan? Very the concentrate. Takde lah sangat. Aku lagi suka dengar radio. Dengo Hindi Power. Siap boleh salin lirik lagu hindustan lagi. Ngan dengo program tengah malam yang "uh, manjaaaa" tu. Hehehe. Best ar... Sekarang tak de perasaan nak tengok. Sinetron yang orang sebut best sumer aku tak tengok. Channel Aruna ke, Prima ke, amat jarang aku bukak. Tak tau lah kenapa.

Semalam aku masak lauk sotong ngan kangkung goreng belacan. Semua lauk aku letak cili yang baru aku petik kelmarin. Selama ni tak perasan pun pokok cili kat sebelah pokok bunga kertas tu wujud. Setahu aku aritu dah kiok dah. Tetiba aritu tengok merah2 je buah dia. Kiut plak tu. Bagus gak, rezeki kan?

Malam tadi, ibu (salah sorang jiran kami) datang. Tergezut I. Dia nak bincang ngan abang pasal pelancaran skuad aedes di taman ni. Apa ke namanya dia sebut semalam? Eee cepat lupa la aku ni. Skuad ni ditubuhkan untuk menangani masalah skuad swasta yang suka2 buat fogging tengahari buta dan mintak bayaran sesedap rasa dia je. Setahu aku kalau jabatan kesihatan buat fogging, dia akan buat announcement dulu. Sempat ler kami tutup makanan semua. Ni dia main fogging suka2 ati, pastu dtg rumah, mintak bayaran. Banyak cantik. Tengahari buta mana ada aedes kan? Pelancaran akan dibuat pada 29 April ni. Kami pun nak ke Kelantan pada tarikh tersebut. Pointnya di sini, masa ibu tu datang, aku tengah tunggu CSI:NY. Makanya, aku tak dapat tengok permulaannya sebab masa dia datang tu aku tengah tengok RIA. Maka, pukul 3 nanti aku nak tengok la ulangannya. Sekian, terima kasih.

0 komen: