BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 31 March 2012

Circular Sudah Keluar Tapi Matriks Tak Keluar Pun? *Update! - JGMM* Terbitan





Sebagai seorang penyenam, aku nak mulakan entry ini dengan lompat bintang, 2 dalam kiraan 3. Ok, takde kena mengena. Eh, siapa kata aku punya aktiviti jogging dah lebur? Siapa??? Hello! Aku masih berjogging at least seminggu sekali ok. Itu pun sebab sekarang musim cuaca tak menentu. Selalu hujan petang. Hujan di opis aku, panas di stadium. Panas berdenting di opis aku, sampai di stadium hujan lebat. Tu yang kadang2 tetiap ari aku lalu yuthm tapi tak jogging (hujan) atau aku tak lalu yuthm dan tak jogging jua (dah lalu depan rumah, lagi baik balik terus). Tu lah sebabnya. Ini bukan alasan hehe.

Caner? Puas hati dengan pekeliling yang baru semalam disign oleh kppa* ituh? Jadi? Apakah kesimpulannya?

JADUAL COKLAT + UNGU!

Sila lihat gaji permulaan jadual coklat ini

Sila lihat gaji permulaan jadual ungu ini pula

Sama, bukan?


Ini contoh pengiraan. Ini bermakna, derang mengira secara setangga ke setangga dan just tambah je kgt untuk kenaikan tahun ini.

Opsss yang ni nampak sikit. Tengok, tahun depan punya kenaikan pun dia main tambah je kgt. Matriks apa derang guna nih?


Akak malas je nak cakap. Akak dah agak dah, mesti derang tak terfikir punya teori jadual biru akak tu. Cer tengok jadual biru akak ni sat.

Lihat! Gaji permulaan ini sama dengan jadual coklat dan purple. Kan? Actually, ini lah gaji orang yang baru dilantik.

Kalau kita pikir logik ar kan. Macam yang akak cakap aritu. Kalau kgt adalah 225 (ini adalah komfem), dan gaji permulaan adalah seperti yang dirujuk, tangga gaji kedua adalah seperti di atas. Lihat lagi! Tangga kedua jadual ungu dan jadual biru adalah sama! Tapi? Ya, tangga gaji ketiga adalah berbeza. Di mana jadual ungu menunjukkan perbezaan sebanyak rm103.78 untuk setiap tangga gaji dari t3 dan ke atas, manakala jadual biru memberikan perbezaan sebanyak rm225.

PERBEZAAN = KGT.

Sepatutnya lah kan. Tapi? Lu pikir lah sendiri.

Jadi, ini juga membuktikan, apa yang berada di sebalik semua lampiran yang dikeluarkan itu ialah...

JADUAL UNGU!

Dan, kalau ikut logik juga, kalau kgt takde sen, macamana sen gaji maksimum boleh tak sama dengan sen gaji minimum? Ini menunjukkan bahawa mereka cuma berjaya mengeluarkan jadual coklat dalam pekeliling ini. Sebab itulah agaknya, derang tak tunjukkan jadual gaji seperti jadual berwarna warni ku ini. Sebab ia tak tercapai dek akal mu. Atau, mereka sengaja takmo kiter tau.

Spekulasinya...

Kalau kiter semua tengok matriks gaji sebenar, tentulah sekelip mata sahaja kiter boleh nampak perbezaan seperti di jadual ungu. Sebab itu dia namakan jadualgajiminimummaksimum. Yang tengah2 tu takde. Nada. Tricky ek? Tengah2 tu sebenarnya jadual ungu!

Dan kiter sebagai rakyat jelata adalah menerima sahaja dengan ucapan syukur... Alhamdulillah. Maka, berani ke nak argue? Kang dikata pula tak bersyukur, kan.

Tapi aku, bukanlah sebegitu. Ini lah masanya kiter semua menggunakan ilmu matematik arithmetik dan kuadratik yang kiter pelajari di tingkatan 1 itu. Kalau tidak, sia2 je lah kan. Eh, dan ilmu matematik matriks jua. Kalau korang berani, korang terjah lah AG hehehe. Aku berani kat sini je huhuhu.

Fuh! Akhirnya berjaya juga aku membuat matriks ni. Simple jer sebenarnya. Yang paling jelas, mereka yang berada di T1 lah orang yang sepatutnya pengsan bangun balik. Masih seperti sbpa, junior lagi untung sebenarnya. Derang tak perlu berakit2 ke hulu, tapi terus je berenang2 ke tepian. Laluan derang lebih pantas. Yang warna peach tu sama dengan jadual ungu. Jangan compare, nanti kecewa hahaha...

Lampiran untuk orang2 di sekeliling ku...


GRED N


GRED DS

GRED DG

1 komen:

Roha Ana said...
This comment has been removed by the author.