BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 20 March 2013

Saya Pilih Mengundi

Opsss false alarm lagi! Minggu lepas dah kuar gambar kete pm kuar dari istana. Hari ni sekali lagi. Rupanya, setiap hari rabu pm memang pergi istana hahaha. Kecoh betul la. Apa2 lah. Naik menyampah dah tertunggu2 cenggini. Baik lah kiter buat don't know jer. Kalau nak kira menunggu, 2 tahun lepas lagi dah kiter menunggu. Sudahnya sampai sekarang tak 'bubur' jugak. Tahun lepas, konon lepas fgv listing katanya. Siapa yang kata? Khabar angin semata. Osah lah dirisaukan sangat. 28 april besok memang dah komfem 'bubur' sendiri. Usah diharap padi seberang, entahkan jadi entahkan tidak. Usah diharap kasihnya orang, entahkan sudi entahkan tidak. Tapi aku dah gatal tangan nak memangkah ni!

Maka, sebelum gatal tangan ku menjadi kurap, elok lah kiter prektis mengundi retis paling fofular dulu huhuhu. Ikut kan tahun lepas lagi dia dah tercalon dalam top 5. 2 kategori lagi. Tahun ni satu kategori jek yang sangkut. Jadik lah. Buat lepas gian penyokong2 beliau ni.

Tahun lepas, yang menang kategori ni ialah fizzfairus. Serius? Macamana dia boleh kalahkan erenajis yang tengah hot dengan noraelena dan ombakrindu tahun lepas? Apa maknanya? Maknanya, walau pun erenajis menang retis paling fofular, tak semestinya dia akan menang kategori lain. Sebab sekarang ni untuk retis paling fofular, dia ada kategori tersendiri. Dulu ingat tak, masa rosyamnor ke mawi tah. Derang pilih retis paling fofular ni berdasarkan undi tertinggi pada mana2 kategori. Ramai yang pertikai sebab dalam kategori tu rosyamnor takde pesaing (atau pesaing tak kuat), sebab tu undi dia banyak. Ohhh rasanya betul la rosyamnor, bukan mawi sebab masa tu ct pun menang kategori penyanyi wanita, tapi ada pesaing kuat seperti mishaomar. La ni, kiter boleh tulis nama sesiapa je retis untuk kategori retis paling fofular. Walau pun orang tu tak menang mana2 kategori. Lebih kurang kes anugerah AIM yang anuarjen tetiba menang album terbaik, padahal yang menang kategori pop, is yuna. Eh, ke terbalik ek? Apa2 lah.

Cop cop cop! Jangan membuat spekulasi dulu. Walau pun aku ada 1/3 daripada keseluruhan borang undian, tapi aku takde keluarkan duit pun untuk mengumpul borang2 itu. Tu ari balik kampung aku rembat sotkabo kat rumah fil hihihi. Abah tak beli bh dah sekarang. Abah beli metro. Kalo abah bli bh, komfem aku ada set penuh borang tu. Takpe lah. Takyah lah beriya sangat.

Tarikh tutup menghantar borang2 ni ialah 18hb mac. Maka, seminggu sebelum tu, aku pun mula mengisi. Leceh ok. Masalah nya bukan apa. Aku tak tau nak undi saper untuk kategori2 lain. Susah kot. Undi ni pulak kira serampang dua mata. Undi nak bagi retis tu menang dan kita pun menang jugak kalau betul tekaan.



Ini bahagian yang paling banyak nak diisi. Nyaris2 aku nak buat rubber stamp hihi.

Cer teka aku undi saper.? Ngada.

Dah siap!

Abang, tolong belikan sampul surat besar yea. Ok, ni ada kos 80 sen.

Dalam pada mengundi tu, sempat jugak aku membaca fakta2 menarik ni.  

Banyak informasi. Takde lah rasa sia2 sangat.

Abang, tolong pos kan yea. Ok, ni pun ada kos RM1. Suami ku pun layankan jer hihi...

Ok, settle sudah tugasanku. Aku tak berharap sangat bk akan menang sebab ada erenajis dalam kategori tu. Tapi tak mustahil, kan? 

Lantak ler kalau dewanrakyat takmo 'bubur' lagik. Yang penting aku dah pun mengundi. Yeay!





3 komen:

Irfa said...

rajin ko mengundi ye ;)

AyunasiA said...

ni kira kempen memecahkan undi la. takmo erenajis menang lagik huhuhu

Lub said...

isk isk isk.. lagho!! hahahaha