Wednesday 3 February 2010

Officemate Saya, Schoolmate Saya

Masa aku berkursus selama 3 bulan di cia8t 2 tahun lepas, aku macam terperasan muka dia. Macam familiar jek? Saper ek? Masa tu memang takleh pikir, pernah jumpa kat mana.

Tahun lepas, dalam bulan 5, dengar2 ada staf baru nak masuk meka. Pempuan. Bertambah la pompuan kat meka ni. Bila staf baru tu datang, aku pon,

Eh, macam kenal la. Saper ek?

M@ya.

M@ya? Ermmm macam pernah nampak. Tapi tak ingat kat mana. Haaa kat cia8t kot. Ada gi pedog ke tahun lepas.

Ada ada. Saya pun macam pernah nampak.

Belajar mana?

UM8.

Tak sama lak. Sekolah?

Sains.

Hok alaaa. Patut la macam kenal. Batch mana ek?

bla bla bla

Sejak itu, kami selalu sok sek sok sek kihkihkih berdua. Walau pon tak sama batch, dia muda 2 tahun, tapi, banyak gak perkara yang boleh dikongsikan bila dah sebumbung tu kan.

Sebelum ni, shu pon kawan seopis yang pernah kenal masa study. Asal kursus jek, mesti sebilik ngan aku. Opis pon satu bahagian.

Tak sangka, kan? Masa sekolah, rasanya tak pernah umur kot aku berinteraksi dengan dia. Sekarang, dah jadi kawan gosip plak.

Nice meeting you, M@ya!

0 komen: