Wednesday 19 December 2007

Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha Esok!

Yayu dah selamat mendarat di rumah aku kul 8 pagi tadik. Ni mesti dia tengah shopping tak hengat kat BPM*ll. Punya lah jauh merantau, last last, Batu Pahat gak dia suka shopping. Aku pon sebenarnya hehehe. Tapi oleh sebab dah tiap minggu asik shopping kat situ, sekarang nih dah teringin nak shopping kat midveli dan oneutama lah pulak. Remember the revenge? Balas dendam abis bayo kancil la. Allocation untuk si kancil akan aku gunakan untuk ermmm apa ek? Maybe jalan2 cari makan. Atau mungkin handbag, kasut, baju, tudung liplapliplap batu gajah. Tapi bulan ni je lah. Gilo ko opo nak buang duit tiap bulan? Baik beli kete lagi sebijik kalo gitu. Erk takde dalam agenda langsung.

Pagi tadi aku tolong kawan anyam ketupat. Ketupat betul eh. Bukan peribahasa untuk mengumpat tu. Ofis arini macam dah hari esok. Maksudnya macam tengah cuti raya kekdahnya. Sunyi tu satu hal. Memang la patut sunyi sebab student dah cuti. Ni dengan staf2 nyer sekali pon cuti. Aku je yang rajin gi keje lagi. Bukan ada keje pon. Layan 24 je hihihi. Bos pon dah cuti e'awal lagi, apa kes aku nak buat keje pulak kan. Lagi pon, memang tanggung jawab aku di sini sidah pon berakhir. SKM dah terampil. Mengajar pon dah abis. So, kita enjoy!

Lambat pulak masa berjalan bila ditunggu cenggini. Jap lagi, lepas Asar, aku pon nak balik BP. Malam balik Kota saing Yayu sekali. Tapi kali ni sambut raya kat Semenchu. Ikut giliran. Kali ni memang aku tak kisah langsung. Yang balik raya cuma aku ngan Yayu je. Anak2 mak ada la balik kot. Mesti derang conquer raya kali ni sebab raya puasa aritu kitorang dah conquer abis sampai takde yang balik malam raya tuh. Aku pulak, takkan nak nyelit sensorang time2 gitu kan. Harus tak best. So, better la raya umah mertua, takde diskriminasi hehehe.

Ikut plannya, petang raya atau pagi Jumaat tu kami balik BP semula. Pastu terus balik parit usop. Tapi selepas aku mendobi lah kan. Dah lah nak lepak situ kurang2 3 ari, karang meragam pulak mesin basuh tu kena kerahan tenaga kan. Balik rumah semula mungkin hari Isnin atau Selasa. Oh, Selasa itu.

Oleh sebab aku mungkin takkan online on the day, so kat sini aku nak wish pada diri sendiri dan suami ku terchenta
http://www.trippytext.com/ - Trippy Text


http://www.trippytext.com/ - Trippy Text

http://www.trippytext.com/ - Trippy Text

Syurga Di Hati Kita : 55902

0 komen: