BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 19 November 2012

Jiwa Taik0

Bunyi macam ganas je kan tajuk tu? Padahal? Ekceli kalau korang tak tau, tu ialah tajuk sebuah filem yang ada bet0 di dalamnya. Tapi bukan hero la. Sipi2 je. Citer ni kuar dalam tengah tahun ni kot. Aku pun terpaksa tengok cerita tu kat panggung sebenarnya. Masa tu aku ada urusan yang kena tunggu sampai malam di jb. Oleh kerana baru tengahari, maka terpaksa lah aku membunuh masa itu dengan melakukan sesuatu. Kebetulan tengah tayang cerita tu, so, jiwa taik0 lah jawapannya.

Sebenarnya lagi, aku rasa itu lah cerita paling b0ng0k yang pernah aku tengok di pawagam miahahaha. Sibbaik ada kelibat bet0 sekali sekala dalam tu. Kalau tak, harus aku dah membuta kat dalam tu. Dah lah ada bet0, hero nya pulak remyishak, tak patut pulak kalau aku tido huhuhu. Kenapa aku rasa cerita ni b0ng0k?

Pertama, lakonan remyishak dalam filem ni adalah kayu dan hampeh. Dianadanielle pun ala2 sendu je lakonannya. Bet0? Ada macam takde je. Ada ke dialog eh? Ada la kot 2-3 patah perkataan. Lelain dia bergasak jek dan gaya bergasak dia tu agak funny hehehe. Sorry bet0 :-p

Kedua, jalan cerita yang tah hape hape. Tentang sekumpulan remaja yang telah rosak dan telah insaf yang duduk di rumah perlindungan ke haper tah. Macam tempat membina semangat gitu. Citer ni berlatar belakang kan gejala sosial yang aku rasa busuk. Yup! B0ng0k. Macam caca marba la citer ni. Maksud jiwataik0 tu aku rasa, muka taiko tapi dalam hati ada taman. Gitu lah. Gaya macam gengster sangat, tapi tang pompuan, tangkap leleh pulak. Tah pepe tah citer ni.

Ketiga, lakonan bersalin di tepi pantai yang tak logik kot. Baru ni baru aku perasan yang pelakon yang bersalin di tepi pantai tu ialah ain hahaha. Nadiyanisaa'. Masa tengok citer ni macam pandang tak pandang je pelakonnya. Tapi dalam ombakrindu, cun, aku perasan la dia berlakon. Camne citer jiwataik0 ni aku boleh tak perasan dia eh?

Keempat, watak bet0 cuma muncul part gasak2 jek. Kira dia geng jahat ngan brontpalarae dan jadi tukang pukul la. Dan aku rasa macam tak patut pulak. Tak patut lah bet0 jadi pelakon tempelan cenggitu. Dah lah nama dia dalam tu ialah agus huhuhu. Tak macho langsung. Yang aku kesal kan juga, pengarah nya ialah pengarah ombakrindu...? Tak boleh terima siot. Eee pehlis la bet0. Ambik lah job yang berjiwa sikit. Eceh.

*Bukan aku silap haribulan. Memang baru terfikir nak tulis pasal benda ni.

3 komen:

Irfa said...

malam tadi aku terlayan drama wasiat
aku igtkan terus habis sekali drama bersambung..ada beto dlm tu.terus aku teringat kat ko :)

beto ngan ko,macam ada kaitan
boleh?

AyunasiA said...

awww sho shweet! *blushing...

hah??? ada sambungan drama apa? huaaa tak tengok!!! lepas abis wasiat terus tengok adam&hawa. ooo jangan ambil pandang kami ek?

Irfa said...

adam dan hawa xboleh tg sbb aku tak beli pakej tu