BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 13 October 2012

UiTM Di Hatiku Extended



Aku tertinggal satu point terpenting tentang keunikan uitm iaitu orang nombor 1 dalam setiap uni iaitu pro-canselornya. Rasanya point nilah sebenarnya yang trigger entry ni pada asalnya. Boleh pulak terlepas pandang.

Aku rasa, mana2 uni kat mesia ni canselornya sama ada sultan, sultanah, raja muda atau sesiapalah yang berkaitan dengan uni tersebut. Dan biasanya canselor ni tetap sama sehinggalah orang tu mati ke, turun takhta ke dll. Tapi, pro-canselor uitm adalah berubah2 kerana pro-canselor uitm ialah agong pada masa itu. Kiranya 5 tahun sekali dia akan bertukar lah. Best, kan? Masa aku belajar dulu rasanya sultan selangor tengah jadi agong. Dan bila baginda  mangkat, aku tak ingat saper yg ganti. Tapi masa encik suami, raja/sultan perlis, tuanku syed sirajudin apatah. Ke sama ek? Entah la. Mana nak ingat sebab masa aku konvo tu bukan dia yang sampaikan.

0 komen: