Wednesday 20 August 2008

Terbaru

Ari ni aku tertinggal henfon dan tag gi keje. Akibatnya, kena tulis nama dalam buku. Kesan peninggalan henfon hampir tiada sebab memang henfon aku jarang berbunyi. Ada tiada tak memberi kesan. Sibbaik ada meebo yang membolehkan aku mengadu nasib.

Semalam petang, balik keje, dari jauh aku nampak ramai orang depan rumah. Ermmm ramai orang datang tengok rumah ari nih. Situasi biasa sejak menjak seminggu dua nih. Pastu terpandang depan rumah aku. Eh, cam rumah aku tu. 1, 2, 3, 4, 5, 6, eh ye ke rumah aku? Kira lagi, dan lagi. Ehhh betul laaa. Abang pon ada. Hehehe rumah aku dah pasang grill. Hihihi suka. Suka sebab abang cakap, apa2 hal, pasang grill dulu. Dah boleh buat hal la nih kan. Kebetulan zarafi pon ada ngan his wife. Rumah derang esok kot. Mesti tak sabo gak tuh. Syukur lah dapat buat grill yang agak mantap juga. Kunci dia pon macam kunci lab robotic abang. Pusing dua kali. Dapur punya aku buat simple punya. Semak mata je kalo berkerawang bagai. Belah depan je ada bunga, tu pun sesikit je, tak berwarna-warni. Karang kaler kali orang ingat umah keling pulak. Sambil tengok2 tu, perasan sendiri, cantik jugak! Ehehehe sape nak puji kannn...

Pastu jumpa jugak ngan jiran lain. Jiran sebelah tu memang tiap2 ari datang. Macam aku jugak lah tu hehehe. Boleh pulak mas dakum tu pi gelak kan grill jiran kami tuh. Tak baik tau. Baikkk punyerrr. Aku no comment. Tengok rumah sebelah lagi satu pulak, macam dah siap dapur dia. Sekejap jek. Dia buat pon pendek je. Muat untuk sinki ngan dapor je. Bila pulak la keje kat rumah kami nak mula nih ek? Ah seng arrr tu cakap esok dia bagitau. Suspen betul la apek nih... Semalam abang dah beli pasir, bata, simen, besi bagai. Baru aku tau ada istilah 'hun'. 1 hun = 0.1 inci. Besi 4 hun maknanya diameter besi tu 0.4 inci lah. Mana la aku tau. Aku sekolah terus diajar sistem metrik. Pasir pulak dikira ikut ela. Pastu abang dah suruh mas dakum tambakkan longkang depan. Guna bata orang belakang yang pecah dinding umah dia. Sudah jimat! Siling pulak, ambik yang orang pasang cornice buang. Jimat lagi! Tapi piping pulak kena alih lagi. Kami beli tap yang kuar dari bawah. Saje nak cantik. Lagi pon kalo yang kuar kat dinding tu boleh goyang sebab tap tu berat. So, semalam azli plumbing dah alihkan. Salur air untuk ekon dah tanam siap2 kat longkang. Sok bila tepek tiles kat situ, kuar muncung je lah. Bagus! Banyak progress.

Arini abang kata nak cuti. Nak fitting lampu dan kipas. Kononnya nak buat sama2 ngan zarafi, gilir2 rumah. Jimat banyak lagi! Tapi apakan daya, pagi tadi aku bawak kancil. Drill dan segala peralatan wiring abang ada dalam kancil. So, takde lah lampu dan kipas. Abang cuma dapat angkut tiles je lah. Mesti penat tuh. Aritu kami angkut berdua. Takde troli, guna kerusi beroda sebagai medium penghantaran. Balik ni nak tengok ada benda dalam rumah baru. Yeay!

0 komen: