Thursday 28 August 2008

Cepat Nyer...

Aku macam tak sangka yang dapur aku akan siap dalam masa 4 hari sahaja. Aku ingat sampai 2-3 minggu gitu. Dah, ah seng ar buat 4 orang. Memang ar siap cepat. Ah Seng ni kan jenis cina yang jujur tau. Kalo rumah lain, kontraktor malay pon, selamba je curik api, tapi dia tak berani. Terpaksa la kami refill petrol untuk generator untuk dia dapatkan api. Sibbaik petrol dah 'murah' (banyak la ko punyer murah kekekeke). Tak habis kat situ. Bila generator tak cukup power, dia mintak plak kami kuarkan soket dari rumah sewa kami, dia bawak extention paaaaaaaanjang tarik lalu rumah orang sampai rumah kami, semata2 takmo curik api. Sangat bagus, kan? Tapi memang patut cenggitu pon kan? Memang sejuk la rumah aku nanti hehehe.

Kerja2 major dah siap. Tinggal final touch up (asah tiles kat table top) ngan tepek tiles kat belah dalam. Alamakkk tak cukup 2 keping la pulak tiles putih tu. Alang kepalang betul la. Dah lah tiles tu jenis kena order dulu (kedai tu takde simpan stok sendiri, kalo jenis waithaos dia banyak la). Nak beli 2 keping je pulak tu. Jadi, mungkin kami beli jenis lain kot, janji kaler putih dan sama saiz. Kalo 2 keping tu, sorok kat tempat letak gas ke, kat corner ke, orang tak perasan kot. Ikut kan aku, boleh je tepek lebih2 tiles yang atas table top tu. Aku nampak ada besar jugak part yang dia buang untuk letak sinki ngan hob tu kan. Tapi, dia pon cakap, tak cantik lorrr. Hehehe ye tak ye jugak ek. Buat keje bio semenggah. Karang nyesal pulak. Ok lah kalo cenggitu. Beli lain je lah.

Eh, aku dah tak sedey dan kuciwa ker? Alahai... nak sedey dan kuciwa pon dah tak guna dah. Biar lah aku bersedey, nanti mawi leh nyanyi lagu seroja kat aku, ...mengapa kau bersedey oh akak berhati bingung lalala... Kalau ini yang ditakdirkan untuk ku, aku pasrah. Owh... Over nyer.

Pastu, tiles kat yard ngan porch pon dah siap dipasang dengan cantik nyer. Biler laaa awning aku ni nak siap agaknya. Malam tadi hujan lebat. Lum abis kering lagi simen tu, dah basah balik. Owh, meter dah pasang! Nyaris2 aku nak melompat tengok meter tu dah tertepek kat situ. Tapi, fius2 dan circuit breaker lum pasang pon lagi. Plus tnb pon tak pasang lagi apa benda tah jumper ke ape kat sebelah meter tu. Kalo api masuk arini, esok ke, Sabtu ke, bole la pasang ekon. Sibuk la hoeheng tu tepon, biler nak pasang biler nak pasang. Sabo ler apek. Lu ingat lu je yang tak sabo? Gua lagi la termantul2 tak sabo nyer tau.

Pastu pulak, tokei 497 pun dah tepon jugak. Itu katil sudah siap lor... Biler mau kasi hantar? Minggu depan ek. Okeh, lepas cuti puasa la kot. Syok nyer cuti 2 hari. Boleh la berbuka kat 2-2 rumah. Kalo selalu tu, mesti salah satu kecik ati. Orang cakap kawin dekat2 senang? Huh! Lagi parah sebenarnya. Teori itu sudah layak dinyahkan. Tengok je sekarang ni, aku telah disuspect balik semenchu tak balik AT5. Memang ar pernah buat sekali ke dua kali hehehe, tapi dulu lor... Masa aku tak keje lagi. Masa tu aku nak balik, duit takde. Balik lenggang kangkung tak hulur2 pun orang mengata. Plus, aku fobia la ngan soalan2 cepu emas itu. Sampai2 je mesti tanya, dah ada? Dah gi urut? Dah gi hospital? Huh! Nak membuat pun takde masa, apa lagi nak gi hospital. Sekarang ni, bukan takat AT5, semenchu pon aku jarang balik. Baru je aku pindah betul2 kat BP nih. Nak pindah rumah lagi, tu yang sibuk je weekend2 tuh. Ayat cover la tuh!

Petang semalam juga, 2 orang kawan abang datang. Aku ingat pempuan je kepochi menyibuk2 ni. Rupanya lelaki pon sama hikhikhik. Memula jiran selang 3 buah rumah datang ngan anak. Tengah ronda2, nampak motor abang, tu yang singgah. Satu rumah dia buat site visit tuh hehehe. Pastu datang plak kawan ito. Yang ni datang ngan bini dan anak2. Aku kenal la bini dia tu. Jumpa kat kenduri bertunang anak cik idah jiran selang sebuah arituh. Hah kau... Ngan aku2 sekali melayan derang. Siap tanya detail tuh rege benda2 tuh. Huhuhu. Hari ni apa pulak tah. Macam2.

p/s gambo sengaja takmo tepek. nak kasi suprise...

Macam tak kena jer
Bunting pesta konvo yang kami pergi minggu lepas

Belon ke ni?
Antara tarikan di sana

Photobucket
Manisnya...

Photobucket
Deretan gerai

Photobucket
Kasik hint dulu. Downlight yang aku pilih.

0 komen: