Tuesday 26 August 2008

Apa Nak Cerita?

Aku sebenarnya tengah nenongnenong sket sebab baru pindah kan. Walau pon perkara mengajar ni bukan benda baru, tapi benda nak kena ajar tu yang agak menyesakkan otak fikiran aku. Bukan la lain benar dari benda yang aku tau, cumanya otak ku agak berkarat lor... Satu subjek ni, aku kena ajar dua kelas. Kelas pertama, agak kurang teratur penerangan aku. Untung lah budakkelas kedua sebab aku dah lepas ajar kelas pertama tu. Jadi aku dah bleh predict soalan2 derang dan lebih tersusun ler ayat power aku. Dari satu sudut, yang aku sedar bahawa aku ni, bila dah mula, berdedai2 je benda yang aku cakap kan. Sampai abis kelas, aku gelak sendiri mengingatkan apa yang aku bebel kan. Dah, aku ajar pasal komponen electronics, derang tanya sampai circuit breaker la, macamana kejadian petir la, sampai melalut2. Gitu lah kalau orang mekanikal masuk dunia elektrikal. Memang blur. Semua benda dia nak visualize kan. Sampai leak current pun derang nak tau dalam bentuk apa. Isy isy isy... Budak2 ni...

Best best best syok nyer nak cite pasal dapur ku dunia ku itu. Semalam, balik keje, aku terus singgah rumah. Wahhh walau pon belum naik pon table top nyer, tapi melihat tiles dah naik, sangat lah cantikkkkkk. Ekekeke puji dapur sendiri nampak. Aku mengaku la... aku perasan dapur tu cantik. Tapi memang cantik apa... Setakat semalam, 60% tiles kat wall dah siap. Ari ni rasanya dia siapkan tiles, kendian dia akan naikkan bata untuk table top. Esok maybe final touch up dan dia akan pasang tiles kat porch dan yard pulak. Aku tengok rumah sebelah tak pakai bata pon table top dia. Dia cetak sendiri guna simen. Eee tak sabar nak tengok table top tu dah siap. Walau pon aku dah tukar konsep dari hitam putih ke coklat putih, rasanya konsep terkini lebih cun sebab lebih kena color tu ngan pintu, tiles dan blind buluh. Hahaha... lagi pon kan zarafi beli tiles itam kan. Aku kenkonon takmo sama la. Lagi lah aritu abang dah nak terbeli tiles yang sebijik sama ngan dia, karang ter compare2 sape punyer table top lagi cantik. Plak tu tukang kami pon lelain. Nanti kalo salah sorang punyer cantik, mesti sorang lagi rasa tak best dan menyesal. Hehehe aku lah tu. Kesimpulannya, aku tak mo sama ngan orang la. Tak mo dikatakan meniru ke kan. Hahaha dasar pendengki. Hihihi jahat nyer. Lantak ler. Aku yang nak duduk ceruk dapur tu, sukati aku la nak wat camne. Kalo orang datang nak complain, suh dia buat rumah dia la. Sape suh masuk dapur aku. Pastu komplen, nape pakai kaler putih kat dapur... nanti cepat kotor. Kotor mana ada cepat ke tidak la. Kalo putih kan nampak kekotoran, dan cecepat la aku bersihkan. Kalo gegelap tak nampak, pastu terlepas pandang, lelama kotor jugak. Sama la jawapan aku biler orang cakap seat kete aku kaler cerah susah nak jaga. Ello!!! Ada aku suruh ko jaga??? Ada? Eh, aku cakap kat sape ni ek? Lu pikir la sendiri... Assalamualaikum.... Tiba2.

Alamak, nak balik! Chow!

0 komen: