Monday 4 August 2008

Takde Tajuk

Ok lah, nak mula update sesikit la. Nak tunggu masa free, non ado. Mentara takde sape panggil suh buat keje, aku nak stori mori sket tentang keje baru aku nih.

Kami lapor diri pada 14hb Julai yang lalu. Yang tak best nyer, sumer kawan2 dapat fax pasal posting derang kecuali aku. Nape? Sebab katanya aku tengah mintak transfer. Jadi aku lum di tempatkan di mana2 bahagian. Sedey tau. Ala2 melukut di tepi gantang gitu. Ada tiada tak memberi kesan... lalala nyanyi la sendiri lagu Aishah nih ek. So, untuk tujuan reoprt duty tersebut, aku suh abang cuti 2 ari. Isnin dan Selasa. Bukan untuk anto aku. Saje. Tak boleh ke?

Ari Sabtu, lepas makan2, kami pon bertolak ke Nilai. Apa kes la suami ku ini lalu jalan dalam plak. Rugi masa dan minyak tul lah. Baik lalu hiway, jimat masa dan minyak. Tol pon lagi jimat dari minyak tau. Sampai Nilai, terus singgah Nilai 3. Sepantas kilat aku membeli karpet untuk bilik tido. Yeay! Memang pantas. Masuk satu kedai je, terus beli. Hihihi.

Malam nyer kami kuar makan tempat fevret. Hana Gear Box. Makan poktek lagi. Pedas nyer ya ampunnn. Sibbaik sedap. Pedas pon pedas la. TV takde la pulak. Esok tu, belah tengahari kami gi survey laluan yang bakal aku lalui. Derang cite ada short cut yang boleh tiba2 tembus alamanda. Tak sempat aku lalu situ pon. So, aku lalu BBST je. Ikut jalan ke KLIA tu, belok kanan sebelum roundabout gi LCCT tuh. Jalan tu tergantung. Kira hujung jalan la. Agaknya dia nak buat hiway sampai Seremban kot. Ooo ok lah jugak lalu situ. Sumer jalan hiway. Takyah tunggu2 nak motong kete. Kalo jalan dekat pon, tapi kena menyongsong montot lori, kan ke sakit ati. Bio jauh sket, asal tenang gi keje. Takde lah banyak sangat dosa menyumpah2 orang kan. Dah ler keje tu stress kan. Aku dah try jalan jenderam hilir tu. Ah, ada sket jalan biasa. Nyusahkan idup aku je.

Dah jumpa jalan, kami terus gi alamanda. Makan P. First time makan Thai seafood. Sedap. Asalnya aku memang suker super supreme je. Tapi ari last aku kat EDTEC tuh, derang buat makan2 P, rasa sedap lah pulak. Tu yang terus cuba lagi. Aler… masa derang wat makan2 tu aku pose. Makanya aku tapau je. Kebetulan ada sorang staf pindah, sekali kan je lah.

Tengah makan kat P tu pulak, jumpa Shu. Dia pon sama nak makan kat situ. Wah... shopping sakan makcik tu dapat duit claim induksi. Aku pon buat claim lagi. Abis makan, pusing2 sket, kendian balik.

Isnin 14 Julai, aku lapor diri kat HQ. Aku sorang je takde tempat. Bos HR plak cuti gi london, konvo anak. Terpaksa tunggu esok. Mentara tu, duduk library baca paper sampai muntah. Malam, lepas solat, aku terus tido. Tak makan pon. Penat sangat gamaknya. Esok nya abang anto. Tengahari kuar makan ngan abang. Lepas keje gi anto abang balik. Cari tiket kat kajang, takde. Ropanya hentian kajang tu ada bas pantai timur ngan utara jek. Musykil tul. Last2 anto abang kat komuter ukm je. Abang gi naik bas dari kl jek. Cukup lah sekali tu ek. Musti penat tu.

Esoknya aku ditempatkan kat bahagian 3P sama ngan shu. Bos takde. Bos kecik pon takde. Jumpa immediate boss je lah. Dipendekkan cerita, sepanjang 2 minggu aku keje kat situ, ada la 2-3 benda yang aku arrange kan. Yang tak best nyer, semua yang aku buat tu terpaksa cancel. Dari sekecik2 meeting sampai ke peringkat world, sumer ter cancel di saat akhir. Frust tul aku.

Masa jumpa bos hr pulak, dia cakap aku lambat dapat tukar sebab dia minta pengganti. Huaaa sampai biler nak jumpa pengganti, kan? Pastu dia suh pegawai dia tukar pulak, takmo pengganti. Hehehe baru lah tersengih aku. Tu pun last week baru dia hantar surat tu kat ksm. Aku dah sibuk2 tanya ksm, dah dapat lom, biler nak proses. Kalo tak follow up kang dia abaikan je. Pastu, last week ari Jumaat tu aku call lagi. Dia cakap jtm dah settle. Tinggal ksu sign je. Wohohohoho dah ‘near miss’ tuh. Sebenonya bukan ksu tu yang sign pon. Pegawai dia je bagi pihak, apa la yang susah sangat kan.

Jumaat lepas, abang datang nilai pulak. First week tu aku balik bp. Cepat pulak claim ni diproses. Salu tu sebulan baru dapat. Ni baru 2-3 hari dah masuk. Rupanya kalo bos kewangan dah sign, dia terus bleh transfer. Hehehe sonang yo. Weekend kami jenjalan buang duit. Ari Sabtu gi KL. Gi sogo ngan jalan tar tu je dah makan setengah hari. Dari kul 1 tengahari sampai kul 6 pm baru selesai. Dah jalan balik tu baru lah rasa sakit kaki. Huhuhu . Parking jauh giler kat medan tunku. Biar jauh asal tak buang minyak pusing2 cari parking, kan? Pastu tak balik lagi. Singgah jusko balakong plak. Terbeli la cadar idaman ku itu. Susah tul nak jumpa saiz king.

Ooo sebelum tu, ada satu kilang buat clearance sale untuk home furnishing. Stok2 pasaraya yang tutup kot. Singgah gak kat situ. Pastu compare ngan harga kat sogo n jusko yg tengah sale. Memang jauh lebih murah even harga lepas less kat jusko. Ahad tu gi kilang tu lagi, beli lak cadar untuk bakal katil kat bilik belakang. Sedondon queen ngan single. Plan nak beli katil double decker yang queen bawah tuh. Abang balik bp isnin pepagi.

Ari Rabu petang aku call ksm lagi. Eh, tak dapat surat lagi ke? Aik? Dah hantar surat dah? Yahooo! Ariba ariba andre andre. Dapat gak aku pindah ke EDTEC BP. Syukur Alhamdulillah. Nak keje, dah dibagi keje. Nak pindah, dah dibagi pindah. Apa pagi yang aku nak? Syukur lah.

Pencapaian terbaik aku selama 3 minggu berada di sana ialah, aku dah potong sumer kain yang aku beli. Yeay!

0 komen: