Wednesday 27 August 2008

Huaaa!!! Sedey! Kuciwa!

Sedey laaa. Baru aku happy2 semalam pasal dapur ku yang nak siap. Sekalinya, semalam aku dah sedey. Sinki aku tu dia dah siap tepek. Elok je nampaknya. Kukuh gak gaya rupanya. Yang buat aku sedey tu ialah, sinki tu ter ke kiri sangat la pulak. Dia buat setengah kaki je jarak dari tepi. Salah siapa? Sape lagi kalo bukan encik hairul. Bleh dia lupa bagitau yang aku nak sinki tu ke tengah 18 inci dari tepi. Bukan aku sesaje buat gitu. Aku kan kidal. Pegang span tangan kiri. Jadi tapis pinggan kena lah letak belah kiri So, 18 inci tu tempat aku nak letak tapis tu ngan sabun la. Sekarang, sabun boleh la letak belah kiri. Tapi pinggan kena letak belah kanan la. Huaaa!!! Aku dah nekad nak suh dia alihkan. Pagi ni, diberitakan, kalau alih dan ada leaking, dia takmo bertanggungjawab. Siap kasi 90% risiko untuk leaking tu. Sebabnya, dia dah simen keras plus besi 4 hun lagi. Memang la aku sangat puas hati ngan keje dia. Sangat kemas. Tapi, tu lah. Nak buat macamana? Terpaksa lah aku belajar menggunakan tangan kanan. Tapi, satu masalah lagi, sinki tu dekat ngan mesin basuh. Jadinya, keadaan seperti sekarang akan berlaku di mana air dari sinki terpercik2 ke mesin basuh. Tapi, takpe lah. Ada hikmah la tu. Nanti bila jumpa kebaikannya, confirm abang akan cakap, "kan abang dah cakappp". Dah tau dah.

Tapi kan... sebagai denda, abang kena basuh pinggan pas ni. Tapi, kalo aku sensorang, bukan aku kena basuh gak ke???

On the other hand, aku happy la jugak sebab ari ni dah bleh siap. Yeay! Semalam dia dah simen yard ngan porch. Maknanya hari ni tinggal tepek tiles je. Aku sebenarnya paling tak sabar nak tengok tiles table top tu je. Tapi, benda tu jugak yang dia buat last sekali. Okeh. Think positif. Kalo sinki tu sesuai tangan kanan, maknanya aku boleh la suruh adik2 ku membasuh pinggan biler derang datang. Hehehe. Kecuali Ila laaa dia pun kidal jugak. Aku ni saje je exxagerate ek. Padahal selama setahun ni aku silang2 tangan kat sinki, ok jek. Hehehe ngengada.

2 komen:

ANAKIRANA said...

letak la gambar..ewah..leh namapk sket gambaran awk tu :)

AyunasiA said...

gambar akan ditepek selepas siap dapur tu lor. pintu cabinet pon lom ukur bebetul lagi. saje bagitau detail2 nak bagi orang imagine dulu hikhikhik.