Wednesday 21 November 2007

Planning or Dreaming?

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Nyampah tul bila orang buat test, budak meniru terang-terangan. Takat sok sek sok sek aku bleh buat tak dengar. Takat intai2, aku boleh buat2 tak nampak. Ni kalau dah bawak kuar nota, buat lapik kertas jawapan, dah terang lagi bersuluh la kan. Lantas aku terus merampas kertas jawapan itu budak dan dan dan... Apa aku nak buat pasni ek? Hihihi lum pikir lagi.

Lama sungguh la aku tak update. Orang yang letak link aku kat blog derang pon mesti bengang dan dah pasang niat nak delete blog aku dari link derang ek? Tak kisah lah... takde sape yang untung atau rugi.

Sebenonya aku ada satu projek besar akhir2 ni. Since lum confirm lagi, aku takmo lah kepoh2 kat sini dulu. Karang macam2 orang kutuk bile tak jadik. Eh eh, takde la best sangat projek tu, tapi very significant la dengan aku dan abang hehehe. Nanti dah confirm, aku cite kan la.

Aku tengah merancang untuk cuti2 mesia pada hujung tahun nih. Tu pun rasanya ramai yang merancang benda yang sama bersempena dengan cuti yang agak panjang bermula dari raya aji lagi. Cuti panjang, tapi kalau apply cuti, 6 ari je. Selebihnya cuti umum dan hujung minggu. Kebetulan cuti aku memang ngam2 tinggal 6 ari. Tahun depan la aku start kumpul2 cuti tahun ni, sebab dari bulan Januari sampai Jun, aku tak bleh cuti! Huaaa... sampai muntah ler nak mengabiskan cuti tu karang. Jadi, baik aku plan untuk mengumpul masa tuh.

Berbalik kepada rancangan cuti2 mesia tu, aku masih tak decide nak gi mana. Mana ek? Tahun lepas aku dah pulun pusing satu semenanjung mesia, tapi sekejap2. Kali ni nak gi satu tempat je. Yang dalam kepala; Cameron (takde mende sgt, balik ari pon cukup), Langkawi (lagi, tapi nak jalan sumer tempat, sebelum pak menteri umum tambang feri naik hihihi), Pangkor (tak pernah pegi tapi rasanya sesuai untuk bersantai je), Tioman (dekatnyerrr, tak pernah pegi gak tapi... ada soping komplek tak??? huhuhu) dan kalau banyak duit nak gi KB soping tudung, toto, pinggan mangkuk bla bla bla hihihi, ’kalau’ aku kata ’kalau’...

Itu je lah angan2 aku. Ikut kan plan asal, nak gi jenjalan ni lepas budak naik sekolah (low season, wakakaka kedekut kes). Tapi time tu aku dah nak gi CIA*T dan nak buat treatment. Tak best ar sakit2 time bergumbira kan. Tak tau lah bile masa yang sesuai. Rasanya lepas krismas la kot sebab 23hb tu ada wedding cousin abang kat kampung dan 25hb tu is our wedding annniversary hehehe. Sedang elok la kan...

As for now, aku tak sabo nak gi Penang. Yeay! Apa best nyer Penang ar??? Dah tentu lah makan makan dan makan. Oh ya, aritu aku tengok kat satu buku pasal tempat makan yang dipublish oleh the star kalo tak silap, ada gambo kedai sup sitam dalam buku tu. Hihihi dah lama lak tak makan kat situ. Almaklum lah, dah jauh dari bandar nih, malam mesti dah ada kat rumah.

Hasil dari blog hopping hari2, aku dah survey macam2 tempat makan kat Penang tu. So, sediakan perot je la kan... Anyway, kalo ada sesape nak rekomen mana2 tempat makan tu, dipersilakan lah yea...

Minggu lepas, kami pergi bandar ari Sabtu. Memula gi ambil mesin jahit tepi yang dihantar repair kat Bukit Pasir. Adusss mahal jugak mengganti motor tu. Tak kisah lah... yang penting tak yah pikir2 lagi nak jahit tepi katne dan pastu takyah susah nak gi hantar dan ambik pulak. Pastu gi Summit, makan M. Aku makan mekciken cam biasa, abang makan double apa tah, ala2 bigmek tp ayam dan pedas. Pas makan baru gi sembahyang kat atas. Tak best ar surau situ, tempat wuduk dia kat luar dan tak tutup. Pas tu turun kedai kain, beli kain kelabmen 5 meter, nak buat bantal. Kekabu dah beli time pose aritu, tapi tak jadik2 pon bantalnya. Pastu konon nak ganti betri jam aku, sekalinya lupa bawak jam nya. Tak jadik, dan terus kuar.

Tak terus balik, kami pegi kedai hoeheng. Baru minggu lepas pegi situ. Macam beli ayam pulak, bleh pegi hari2 kedai elektrik. Kali ni beli vacuum cleaner. Hihihi. Tak larat aku menyapu rumah 2 jam. Pastu terus balik. Pelik plak rasanya balik sebelum kul 6 pm. Dahhh tak de mende lagi di carik, balik ler. On the way tu, singgah kedai hasansani, tengok2 perabot jati. Ermmm kedai ni kedai jati versi eksklusif lorrr…

Malam, sambil tengok orang menari, kami carik2 bulu ayam, akhirnya bercantum juga. Tak de lah... kami carik2 kekabu tu sambil masukkan dalam sarung dia. Abis berbulu satu rumah. Tapi takpe, kan dah beli vakum tadik? Hihihi.

Oh ya, aku minat tengok orang menari. Sebab tu aku tengok cite hindustan kot. So, aku pon ikut la perkembangan rancangan sehati berdansa tuh. Aku suka Vanida, so aku sokong dia lah. Lagi pon dia memang lembut bile menari. Ingat cite Pempuan Melayu Terakhir? Haaa kan lembut je dia menari kan. Yang paling tak sangka, cemana la As feminin tu leh gemuks gitu ek?

Ok sambung balik. Hari Ahad, hari CKT sedunia. Pagi petang siang malam aku makan CKT. Hahaha sebenonya baru semalam jumpa kicap sotong. So, misi pon berjaya, Cuma masin sket. Tapi takpe, practice make perfect kata orang.

Dah, itu jek.

0 komen: