Friday 2 November 2007

Pengajaran

Aku memang cepat terpengaruh. Dengan iklan, drama, filem, novel, majalah, blog, forum. Lebih2 lagi bile berkaitan dengan hidup aku.

Semalam aku baca novel. Pinjam dari Ita time balik dari Bukit Tinggi dulu. Dah lama terperap dalam drawer opis nih. Semalam kemas2 meja, terjumpa plak, tu yang terus baca tuh. Actually cerita nya takde la langsung ada kena mengena ngan aku. Sikit pon takde. Tapi, tengah2 aku baca tu, entah, apa tah ayat power novelis tuh dah tulis, terus aku terfikir berkaitan ngan previous entry. Yes! Something about that mak cik.

Kenapa aku ditakdirkan untuk menyewa rumah dia? Tentu Allah dah tentukan sesuatu untuk aku pelajari dari semua yang berlaku. Satu nya, ini merupakan satu ujian. Erm... Allah nak uji sejauh mana aku dapat bersabar dan mempertahankan rumahtangga kami. Ada masanya, aku sampai tahap tak bleh nak sabar lagi dah. Memang aku nak 'bahasa'kan abis2 makcik tuh. Geram tau! Tapi abang tak bagi balas SMS dia. Pendek kata, takmo respon la. Tapi sampai biler? Sampai dia give up? Are you sure? Sampai aku pindah rumah lain? Pastu kena tukar nombor tefon? Siapa dia? Ye lah, kami menyewa rumah dia kan. Tapi, takkan aku je kena jaga hati tuan rumah, si tuan rumah tu goda2 suami I tu takpe ke? Kite belum dikira baik selagi kite tak buat baik pada orang yang buat jahat kat kite. Owh! Sabarkan lah hati. Ya Allah! Terangkan lah hati, berilah petunjuk. Amin.

Dua, aku baru perasan yang komunikasi aku dan abang dah tak seperti masa bercinta dulu. Telefon, SMS masih macam dulu, tapi kandungannya dah jadik cam biasa jek. Benda2 berkaitan kerja dan akiviti seharian atau ada perkara penting yang lain. Mana ada lagi ayat2 power cam dedulu. Memang la macam ganjil je kan kalau aku bagi surat berkajang2, tapi email pon aku tak pernah hantar. Takat forward email lawak tu ada lah. Sedangkan mak cik tuh bleh SMS madah2 cinta ala2 ruangan luahan cinta majalah URTV gayanya. Tak romantik ke aku? Ekekekek dah jadik serius plak entry aku nih. Tapi tu lah yang aku tengah pikir sekarang. Huaaaa kenapa rasa nak nangis lak nih... Maybe aku rindu abang kot. Huhuhu... Abang, petang ni ayang balik. I miss you!(jangan muntah ek sapa yang baca hihihi)

Erk... tetiba jadik sentimentel plak. Terus ilang idea. Jumpa lagi, tata.

0 komen: