Thursday 15 April 2004

Ngantuk sungguh. Malam tadik aku tido lambat sket sebab tgk tv, Explorace. Housemate aku kata dia dah tau sape yg menang sebab dah tunjuk dalam Melodi. Tapi aku taknak tanya sape. So, aku tengok lah. Selain tu, aku tengok sebab Rina, salah sorang finalis yg menang tu adalah senior aku masa kat semejay dulu. She deserve it. Kawan aku tanya, dia baik ke? Aku kata, baik je sebab dia tak pernah kacau buah pinggang aku. Selain ketua rumah Suria, memang dia aktif. Tak heran lah kalau dia larat buat sumer keje kat program tuh.

Sekarang aku sambil tengok video live konvo komemoratif. Kali ni Tun Dr Mahathir yang terpilih.

Selalunya, bila result exam kuar, ada student akan call, ucap time kasih or ngadu nape tak dapat A+. Kali ni tak de lak. Diorang nih ingat aku nih dapat sume A+ agaknya masa belajar dulu. Realistik la sket. Kalau dah tak study, takleh jawab masa test or exam, takkan aku nak bagi A+ kan? Apa yang aku tengok, student sekarang, especially diploma, sangat malas. Asyik nak membodek lecturer je. Kalau kita buat spot test ke, boleh la kata tak sempat study. Ni, dah bagitau sebulan sebelum test pun bagi alasan yang sama. Pastu, kata lah kat kita, banyak test la cik. Kita nak buat test esok, dia kata, mana boleh cik, arini ada 2 test la cik. Yang 2 test tu, boleh aje buat test, nape test yang kita nak buat nih takleh? Ingat takde credit hour ke subjek kita ni? Ingat kita ni nak sangat la bagi markah percuma kat dia. Sorry ler student2 ku. Aku pun pernah nyaris fail dulu. Nak markah banyak, study banyak, nak markah sket, study sket, taknak markah, takyah study.

'Baca banyak, lupa banyak, baca sikit, lupa sikit, tak baca, tak lupa...(tapi tak tau)'

0 komen: