Monday 5 April 2004

+Cik! Cik! Cik!
-Eh, korang watpe kat sini?
+Cik dengar la apa kitorang nak terangkan ni.
-Tak nak, tak nak. Saya da tau dah. Pasal melancong cuti cuti Malaysia, kan?
+Ha, betul la. Dengar la cik
-Takpe la... takpe la...

Kelakar lak pengalaman yg aku lalui last week. Ingat time cuti 3 bulan ni, tak yah jumpa student. Rupanya, tak jumpa kat fakulti, jumpa kat Alam Sentral. Kalau tak salah aku, sume student tu dah grad sem ni. Mmm susah gaknya nak carik keje yg sesuai ngan kelayakan diorang waktu ni, sampai kena jadi promoter cuti cuti Malaysia kat situ. Memang aku dah terbiasa buat camtu pada sesape yg try promote eápa kat aku terutama sekali promoter belajar bahasa. Memang la benda tu bagus, tapi bagi aku, macam tak logik aje, belajar 100 hari, boleh fluent. Aku belajar English sejak darjah 1 pun tak terer lagi. Lagi pun, belajar melalui phone ni bagi aku ikut pada diri sendiri la. Nak pandai, dengar la 24 jam sehari. Kalau x terdesak, aku pun tak kose nak belajar.

Sape yek yg ble ajar aku buat guest book. Tolong la email aku kat ayunasia@yahoo.com

Petang semalam, aku buat operasi pd bilik aku. Roomate aku baru je kluar dr rumah tu, nak kawin. Senang je dia nak kawin, student tu. Asal llaki da keje, cuci kaki je lah. Selamat berbahagia lah.
Dah tinggal sesorang dalam bilik, bleh la susun ikut apa yg aku suka. Nape masa dia ada aku x terpikir nak susun balik katil tu ek? Rela aje duk dalam sempit. Tapi skang da ok sket. Walau pun masih kekal dengan perabot yg sedia ada, ada gak ruang untuk solat dan potong baju yg lebih luas. Kalau sblum ni, bila sorang solat, sorang lagi xleh gi memana. Skang da bleh nak berjemaah 3 orang.

Pagi semalam lak, aku gi ofis. Orang lain lepak kat umah ari Ahad, tapi aku sukarela gi ofis. Aku bukannya workholic ke hapa ke. Bukannya kau datang wat keje pun. Malah, weekdays pun aku xde keje kat ofis. Student cuti 3 bulan tuk bagi ruang tuk Khidmat Negara. Kalau ada research, ble gak bertungkus lumus menyiapkan.

Kat ofis pun aku ubah susunatur perabot. Aku rasa, dalam setahun ni, aku dah ubah lebih 10 kali. Kekadang, dalam seminggu 2 kali aku ubah. Bukan susah pun, furniturenya sumenya moveable. Ada roda. Aku pun da bawak radio balik rumah. Roomate aku da angkut sume rete benda dia. radio lak benda yg wajib ada pada malam hari utk aku dgr Hindi Power. Bior lah tak dengar radio kat ofis. TV pun da ckp ok apa. Sampai tak tertengok. Kul 12.30 Asean Delight, 1.30 Cuando Seas Mia, 2.30 Wanita hari ini, 3.30 Edisi Siasat ulangan, 4.00 Opposite Attracts. Tu pun aku dah cukup rasa bersalah menyalahgunakan kemudahan kerajaan. Menghabihkan boreh.

0 komen: