Friday 2 April 2004

Ari ni bangun mcm biasa. 20 minit da siap2 nak gi keje. Tit tut, aku bukak pintu kete, bukak gear lock dan start. Alamak, x idup! X pe, bukan x pernah jadik. Ari tu ada sekali x idup sbb terminal bateri pecah.Cuba lagi, cuba lagi dan cuba lagi. Memang x leh idup. Mesti terminal negative plak yg pecah ni. Ari tu ganti terminal positif aje. Aku check bateri. Ok aje. Radio idup, lampu idup, wiper idup. Ah sudah! Ari tu sume x idup.
'Sarah, tolong bleh? Kete aku x leh idup la
Tit tit tit Aku bukak msg box.
'Kita x gi ofis. cirit birit
Aduh, selalu sihat je. Time ni lah dia nak cirit plak.Camne nak buat nih. X pe mintak tolong Min plak. Merah pun merah la.
Tepon sana sini mintak tolong, akhirnya housemate aku bagi kad pomen kat Pdg Jawa. Tapi pagi sgt, sure x bukak lagi. Aku naik rumah balik dan sambung tido.
Kul 10am
'Élo yang, apa nama jalan umah tu?
'Jalan ...
'Sib baik x tepon pomen lagi. Kalau x, tak tau nak ckp kat mana umah.
Kul 10.10am
'Tunggu je lah kat umah, jap lagi pomen dtg.
Memang la kena tunggu je, nak kuar ke mana plak, naik apa?
Kul 10.45am
'Élo a, tadi ada itu org telefon kata itu kete xle idup. Macamana?
'Ha, bila stat dia bunyik ketik ketik je.
'Ok, nanti sekejap saya dtg, lu itu seksyen 7 duduk ha. Saya cari la. Kalau x jumpa nanti saya tepon balik.
'Ok ok
Kul 11am
Mana lak pomen ni x sampai2. Mesti sesat nih.
'Elo, lu itu jalan 7/19 a ke 7/14a?
'Alamak, dua2 salah la. 7/xxa la.
'Aiya, itu org tulis salah la. Xpe2 saya cari ha.
Aduh...sesat plak. Buat nya dia charge lebih, naya aje.
Kul 11.15am, lelaki yg terpaksa diundang tu pun sampai. Sempat tepon dulu tu walau aku da terpacak betul2 sblh kete dia. Nak komfem.
Dia pun try start.
'Ini bateri problem ni. Kasi saya check
La... ye ke. ingat kalau radio idup, sume idup, bateri ok lagi. Sejak beli mmg x pernah tukar. Adala dalam 3 1/2 tahun. Kena ganti la tu. Seratus lebih la tu. Mmmm terpaksa lah korban duit belanja mkn. tulah, sape suruh simpan duit bebanyak. Skrg, nak mkn apa? Makan loti lo...
'Tukar bateri bape kena?
'Lu mau bateri macamana? isi air ke, x isi air?
'Ha? Ada gak yg tak isi air? Abis tu isi apa?
'Itu bateri xpayah isi air la, lu x payah jaga.
Wah, best tu. Xyah pikir pasal bateri. Electrical graduate x tau psl bateri??? Tak pernah dgr plak bateri kete yg x pyh isi air. Setau aku, bateri kete mesti yg cam bateri tv zaman aku kecik2 dulu. masa tu tv itam putih yg cam akuarium tu. Bila 'abis bateri' nanti abah antar kedai Hj Rahmat (masa tu x haji lagi) cas bateri.
'Bape harga bateri tu?
'Kalau biasa punye 105 ada, 125 ada. Yg x isi air 140.
'Jap, saya nak tepon dulu.
Nape mesti tepon dia? Bukan dia yg bagi duit? Duit aku, mesti aku nak yg murah nyer. Tapi,...
'Camne ni, nak bateri camne ni. Isi air ke x isi air. Yg x isi air mhl sket, 140.
'Ambik yg x isi air la. Senang.
'Ok la.
Kenapa mesti tanya walau sebenarnya da buat keputusan dulu? Kalau pilih 2 baju, mesti nak tanay, yg mana satu yg cantik. Padahal da buat plhn dlm ati. Kalau dia pilih yg lain, nanti ckp, bukan yg ni lagi cantik ke? Mmmm
'Ok la saya angkat yg 140 punya lah.
'Lu tunggu sini a. Saya dtg dlm 20 minit lagi angkat itu bateri.
Sorang lagi suruh aku yg kete xle idup ni tunggu.
Kul 12 baru sumer settle. Sib baik pomen tu charge sekali arung 140. Tq
Pastu aku sambung tgk tv cite yg da byk kali aku tgk pasal Benjy cacat lepas mak dia mkn ubat2 untuk gugurkan, tapi x gugur. Sedih gak walau da tgk byk kali.
Kul 1pm baru aku gi ofis.
Uh! Penatnya gi keje

0 komen: