BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 29 June 2012

Tilawah Kebangsaan = Rejab, Tilawah Antarabangsa = Sya'ban

Bila dah mula mengadap kain baju, aku seolah2 dipukau. Selagi tak siap sepasang, aku takkan berhenti. Sekarang ni strategi yang aku gunakan ialah gunting semua, tebuk leher semua, cantum lapik leher semua dan jahit sepasang demi sepasang. Apa yang pelik. Saper cakap aku buat magik? Aku cuma mengatakan bahawa aku dah tak guna strategi lama. Banyak strategi benonya. Kadang2 aku mula semua step tu sepasang demi sepasang. Kadang2 aku guna step 1,2,3 tapi bila part jahit/cantum baju tu, aku siapkan baju semua, kendian baru kain semua. Tapi aku menyedari bahawa aku buat kerja ni sensorang. Tak sesuai nak buat cenggini kalau bajunyer banyak. Kalau sepasang dua takper kot. Sebabnya pernah berlaku, baju semua dah siap, tapi kain tak sempat siap di hari raya. Lagi pun kalo jahit terus, takyah bukak pasang benang 2 3 kali. Aku siap dah terfikir nak cipta robot yang boleh pasangkan benang hehehe.

So, berapa pasang baju raya tahun ini? Mungkin sama macam tahun lepas, cuma aku banyak jahit baju batik. Yang aku beli hujung tahun lepas tu. Satu pun tak siap lagi hihi. dan baju pagi raya masih belum ditemui. Kalau dah suntuk sangat kang aku beli readymade je lah kot. Susah kot nak jumpa baju kaler tu. kilang kain tak buat kot, kan?

Ok, takde idea.

0 komen: