BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 30 November 2011

Ekspo Agro & Makanan 2011



Tahun lepas takde. Dia buat selang setahun kot. Ekspo ni berlangsung dari jumaat lepas sampai semalam. Aku sempat pergi pada hari sabtu. Sebelum pergi risau takut panas berdenting. Sekali sampai, terus hujan. Baik hujan daripada panas, kan?

Pelan susunan dia kali ni lebih kurang sama ngan yang lepas. Banyak benda boleh dilihat dan dibeli. Benda yang menarik minat aku sejak ekspo yang lepas ialah pameran pertandingan buah2an.

Ada buah kelapa pandan. Dia nilai ikut kebesaran gugusan tu kot.

Ini kelapa matag kot?


Buah nangka. Yang nombor 2 tu lagi besar, tapi kulit dia tak cantik.

Buah jagung.

Kacang panjang. Ni dia ukur mana paling panjang kot.


Jambu pun ada.



Dodol ni tak dipertandingkan.

Tapak pameran/jualan.

Khemah di pameran di luar khemah.

Aktiviti berkaitan haiwan ternakan.

Ni bukan nak sangat berghambar ngan lembu. Cuma nak bandingkan saiz. Besar betul lembu neh.

Lembu bapak rupanya.

Ni lembu mak.

Khemah perasmian. Tak perasan pulak bila perasmiannya. Hari ahad kot.

Tengah prepare demo masakan by jaapar onn.

Dalam masa yang sama, ada juga karnival ulangtahun ke-60 PAS* di ayerhitam. Demokrasi kan...

Hasil tuaian di sana hanyalah sebungkus lekor maruku. Lagi sedap dari jajan budak!

5 komen:

ayza ukashah... said...

hadoi...compare lembu ng seorang yang bergambar tu haruslah tak boleh...sila compare incik bapak lombu dgn omak eh...barulah nampak differentnye

DesariaNilai3Homestay said...
This comment has been removed by the author.
AyunasiA said...

compare saiz la. mcm org ambik gambar sesuatu, taruk duit syiling kat sebelah untuk compare saiz sesuatu itu.

ayza ukashah... said...

tu la unfair...nak nampak kocik la tuh...huhu

Mak Su said...

pertandingan ratu cantik mesti ada, kan