BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 16 December 2010

Amal dan Cendol Nostalgia

Sekarang aku dah tau kat mana nak salurkan baju2 terpakai yang berlambak2 tu. Lenkali pegi kl, akan ku bawak sebarataannyak. Kedai ni terletak di medan tunku, belakang kk homedeko (depan maju junction tu), depan hotel presc0tt inn. Ukhwah ni ekceli sebuah koperasi. Kat depan dia ada restoran 1 mesia yang ada pakej sarapan pagi rm1 yang terdiri daripada roti canai dan teh tarik. Dan pakej rm2 yang terdiri daripada roti bakar, telur separuh masak dan teh tarik (eh, telur tu aku tak pasti, macam lupa).

Menurut tinjauan (memang aku tinjau je, takut nak masuk) aku, ada banyak benda yang dijual di sini. Baju lah yang paling banyak kot. Buku ada, hiasan rumah ada, macam2 lah. Bakul2 hantaran yang tak tau nak buat apa pun ada. Rege baju2 yang dijual pun dalam rm20 gitu. Buku2 ada yang singgit je. Pendek kata, kasi lah apa benda pun, derang akan jual semula atas nama charity.


Dari Temerl0h aritu, aku lajak ke kl pula. Dalam perjalanan nak ke klang, kami singgah setulang di shah alam. Sedang elok cuaca panas, memang sedap kalau pekena cendol. Teringat cendol kat depan masjid seksyen 16. Dulu, selalu pergi situ balik dari kelas.

Gerai ni kat bus stop.

Dah lama perniagaan ni. Entah, pak akob tu hidup lagi ke tidak tah.

Ooo pak akob asal dari melaka ropanya.

Masjid seksyen 16. Sayup2 kelihatan menara uitm.

Aku makan + minum cendol pulut.

0 komen: