Friday 29 September 2006

Sahur!!!

Tak sahur lagik! Nape telinga ni tak mo dengar bunyik alarm tu ha??? Sibbaik dah makan2 gak malam tadik. Ala2 sahur lah jugak kalau lepas kul 12 kan. Kalau sahur je terlepas takpe. Ni Subuh pun bleh terlajak. Baru malam tadik cakap kat abang, kalau pose tapi tak sembahyang Subuh, baik makan je. Selalu pun kalau nak puasa sunat, kalau Subuh terlajak, aku tak jadik pose. NI pose wajib, takleh la plak kan.

Semalam aku gi Terawih kat surau. Tahun lepas dapat Terawih kat sini hujung minggu jek. Tak best nya, kat sini takde balas2 pantun selawat ngan bilal cam kat Terengganu. Dia syok sendiri jek. Tapi imamnya baca laju, walaupun surah panjang. Kalau kat Ganu, surah panjang dan memang panjang la. Bilal nya masih sama cam tahun lepas. Suara dia ala2 Kyrill radio Era. Ada sorang makcik ni solat duduk atas kerusi. Eh, cam kerusi yang aku tengok kat Carrefour jek. Agaknya makcik tu beli masa hari pembukaan aritu kot.

Semalam buka nasik lauk ayam sambal. Kelmarin da niat nak buat murtabak maggi, sekalinya dengar Era, Farah AF bagi resepinya. Kebetulan plak. Abang je yang makan. Ada telur. Arini abang suruh goreng roti celup telur. Da tak mo beli kuih la tu. Aku pun bukan suka sangat makan kuih bulan pose ni. Da beli, ye aku kena makan bagi perabih kan. Kalau tak ada pun takpe.

0 komen: