Saturday 2 September 2006

Baca Ayah Kita Bos. Ada satu entry TokRimau pasal Kawamichi. Tak sangka, sebijik sebijon dengan kisah aku disapa produk Aowa. Memula dia bagi freegift, mug. Pastu, bagi kupon, bukak2, dapat voucher RM1000. Sama la ngan Tok, orang tu buat2 terkejut. Tak sangka ada voucher sampai 1000. Pastu dia tepon bos dia la, tanya ada sedara mara staf Aowa ke? Hehe toksah cite la. Baca je Ayah Kita Bos, tukar produk Kawamichi kepada Aowa. Sama je cite. Memang produk dia mahal ya amat. Purata RM2000 satu. Mahal la bagi aku kan.

Minggu depan aku gi kursus Keusahawanan Prosper-Siswazah kat Delta Inn Shah ALam. Katne? Ala, belakang McD seksyen 3 tuh. Bangunan Wisma MAIS. Kursus tu 7 hari, duk service apartment, free je. Bayar RM50 untuk proses je kot. Sumer ditanggung. Bawa badan ngan idea perniagaan je. Aku da ada draf Rancangan Perniagaan (RP). Buat cam ETR dulu masa diploma. Pegi ni nak dapatkan motivasi. Kalau da semangat, baru boleh jalan. Aritu dah semangat berkobar2, tu yang siap buat draf tu. Sekarang da luntur sikit lepas cuti2 seminggu ari tu. Insya Allah, kalau tak keje gak sampai akhir tahun ni, ber'usahawan' la aku. Amin...

Sambil2 ni, baca2 pasal RMK9 bagai. Hafal segala 5 teras misi nasional. Ada jalan lain.

0 komen: