Tuesday 8 June 2021

My IVF Journey Episode 2 : Cucuk Hari Ke-4

24 August 2020, Monday

Kalau ikut kan cucuk sendiri baru kali ke-3, tapi kan first time masa D2 tu doktor dah inject kan. Cuma nak cerita kat sini bahawa aktiviti mencucuk aku hari ini dan 2 hari berikutnya nanti dijangka akan kurang hygiene kerana aku tertinggal alcohol swab tu kat rumah. Tisu basah pun aku takde.

Mana tak tertinggal. Hari Ahad tu aku bangun kul 5 pagi mencucuk sensorang, pastu terus mandi, siap2 dan terus chow balik mersing. Siap pesan kat encik suami, tolong kemaskan perkakasan mencucuk tu. Dan aku terlupa ada perkakasan yang perlu dibawa bersama iaitu alcohol swab, kapas dan kain gauze wat pecahkan botol air tu. Sebab semua benda tu dalam plastik yang sama. Kain tu tak kisah lah, boleh ganti dengan kain biasa dan kapas ganti dengan tisu. Tapi alcohol tu tak tau lah nak ganti dengan apa. Masalahnya aku baru perasan yang aku tak swab alcohol tu hanya selepas sampai kat opis. Eh?

Kompiden je aku inject tanpa membersihkan lokasi kejadian.

0 komen: