BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 24 March 2014

Rumah Baru Di Yamate Biru (Sebelum Diduduki)


Terlupa nak masukkan gambar rumah sebelum diduduki dalam entry yang lepas. Patutnya gambar2 ini boleh membantu imaginasi pembaca sekalian. Nyaris2 aku nak publish gambar selepas siap kemas tadi. Tetiba terjumpa gambar2 ni pulak. Terus terbantut. Gambar2 ini aku ambil pada kunjungan kali kedua semasa tuan rumah suruh tengok, apa lagi yang nak dibuat ke atas rumah ini. Masa tu dia dah siap bersihkan semua dah.

Ini bilik tidur. Ada built in wardrobe.

Satu kelebihan unit intermediate ialah dinding dia tidak terdedah kepada kondensasi.

Ini je bilik yang dindingnya rosak sikit. Ini yang dia cat semula tu.

Pintu lemari dah yang dah kopak. Dinding tu bukan rosak ke hape. Orang yang lepas kot ada tampal wallpaper, pastu tak boleh tanggal. Sayang sebenarnya sebab wallpaper asal masih elok.

Dinding belah sini pun sama, ada bekas tampalan. 

Dapur asal. Ada heater dan dapur gas. Tapi heater tu dah rosak. Dapur gas pulak dah agak buruk. hiks.

Aku rasa masih boleh guna lagi, tapi takut apinya dah tak cantik. Nanti rosak belakang periuk kuali i. So, benda ni pun ku suruh lupuskan.

Antara barang yang ditinggalkan penyewa yang lepas. 


Mesin basuh pun ada, tapi tak tau ok ke tidak. So, aku suruh dia buang jugak. Lagi pun mesin ni kecik, tak kosser aku nak basuh baju banyak2 kali. Tapi outdoor unit ekon tu agak mengganggu la. Tak faham kenapa dia pasang kat bawah.

Ok, itu jer buat masa ini.


*Biru = building

0 komen: